Betway: Как ще изглежда казино пазара в следващите години
Международния букмейкър BETWAY вече е част от българския хазартен пазар. Компанията намери място сред 6-те нови сайта, които тръгнаха у нас през последните 9 месеца. Омекотяването на регулаторните спънки и насищането на конкуренцията не са само локално явление. Хазартът не спира да завладява нови фенове, а в следващите редове ще разгледаме какво е бъдещето пред този сектор.
Ще се фокусираме основно върху данните от „Gambling Global Market Report“ за 2022. Проучването е публикувано в сайта на ResearchAndMarkets и анализира евентуалните финансови показатели за хазартната индустрия през следващите четири години.
Глобалният гейминг пазар, където Betway е един от основните играчи, ще порасне от 287.43 милиарда долара (през миналата година) до 458.99 милиарда за 2026-та. Казано с други думи, това е невероятен ръст от 59.7% само за четири години. Изчислено на 12-месечна база, говорим за 18.4% повече приходи през всяка година.
В термина хазартен пазар се включват всички продадени хазартни услуги. В това число: физически и онлайн казина, лотарии с парични награди, бинго зали и спортни залози.
Залагането е слагането на пари или друга валута на събитие с неизвестен изход, от което могат да се спечелят пари. Бинго залите, монетните ротативки, слот машините, билетчетата за търкане, различните видове държавни и частни лотарии, както и всички онлайн букмейкъри, са част от огромната машина. Към пазарът се прибавят и приходите от продажба и услуги на големите казино хотели.
Регион Азия е най-големият гейминг маркет в света през 2021-ва. Нашият, източно европейски пазар, се очертава като най-бързо растящият в света. Не е случаен споменатият факт за половин дузина нови сайтове в рамките на по-малко от година. За щастие, Betway България също е причина за това постижение.
Промяна в потребителските навици: Промяната в казината през следващите години ще бъде движена от желанията на играчите. Увеличава се популярността на игровите приложения и социалните игри. Според статистиките на Betway, лайв игрите с много участници, каквито се водят Monopoly, Dream Catcher, Crazy Time и т.н., са сред най-често избираните от потребители. Глобалният социален казино пазар расте с 5% от 2020-та насам, когато бе оценен на 4.64 милиарда долара. Увеличаващата се адаптация на мобилните телефони и все по-лесния достъп до качествен интернет допълнително ще помогнат на казино сектора да достигне до все повече хора.
Глобалната ковид пандемия: Развитието на коронавирус заболяването имаше масивен ефект около хазартния пазар през 2020-та. Естествено, проблемите дойдоха от всичките локдауни и забрани за пътувания. Това уби бизнеса за физическите обекти, но пък донесе много нови клиенти за онлайн операторите. И тук не става въпрос само за играчите, преминали от физически към онлайн услуги. Много млади хора разнообразиха монотонното ежедневие със залози, въпреки рисковете да попаднат в опасния кръг на хазартната зависимост.
Въпреки това, няма съмнение, че физическият хазартен пазар ще се възстанови от шоковия период, който може да бъде окачествен с термина „черен лебед“. Можем да отчетем спада на фундаментални слабости в световната икономика.
Привличането на нов тип клиенти отвори пазар за нов тип слотове – брандираните такива. Това са официално лицензирани игри, които използват лицата на популярни марки или личности. Те могат да бъдат посветени на филми, сериали, музиканти или книги. Лоялността към бранда дърпа нови фенове към слотовете. Казината просто успяват да продават качествено.
Тези продукти привличат не чак толкова запалените комарджии, дори и такива, които опитват за пръв път от адреналина на слот машините. Брандираните слотове им позволяват да изградят специална връзка с играта, поради познаването на използваните герои. Това гарантира допълнителен трафик за Betway и конкурентните сайтове. По този модел са направени слотовете: Гейм ъф Троунс, Уест Уърлд, Батман, Джурасик Парк и т.н.