17 Май 2024петък15:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

СНИМКА: НОВА ТВ

Въпрос на отговорност и средства е да бъде решен проблемът с опасните жп прелези

Експерт: Над 100 са опасните прелези в страната. Около София са 3-4

Има изискване за всички главни жп линии в европейските страни – прелезите да бъдат на две нива. В един момент, когато отговарях за безопасността на жп транспорта, се опитах да забраня прелезите, коментира Симеон Ананиев.

автор:Дума

visibility 1261

Над 100 са опасните прелези в страната. Това заяви Симеон Ананиев, железопътен експерт в ефира на Нова телевизия.

По думите около София има около 3-4 прелеза, които са опасни. "Единият е по пътя за Кремиковци. Това е прелез от миналия век. Той е охраняем, но автомобилите го заобикалят", отбеляза още експертът, цитиран от novini.bg.

Той посочи, че подобни опасни прелези има във всички индустриални клонове около София.

За миналата година има над 20 произшествия на жп прелези, при тях има и загинали, уточни Симеон Ананиев.

И даде пример с инцидент във Видин. "Гондола пълна с камъни препречи пътя на влака. За щастие се размина без жертви. Този прелез, според мен, е незаконен. Ако е законен шофьорът трябва да вижда 50 метра напред, а той е на завой", добави още Ананиев.
Според него в България влаковете оптимално могат да се движат със 120 км/ч. "Има един проект за свързване на всички европейски столици с високоскоростна железница, в момента проектът се обсъжда и той ще бъде направен – Букурещ-София-Солун-Атина. Там линията ще е както в Европа – със стени отстрани, повдигната, без пресичания, но там скоростите ще бъдат 200 км/ч и повече", обясни експертът.
"Въпрос на отговорност и средства е да бъде решен проблемът с опасните прелези в страната. Има изискване за всички главни жп линии в европейските страни – прелезите да бъдат на две нива. В един момент, когато отговарях за безопасността на жп транспорта, се опитах да забраня прелезите. Срещнах сериозен отпор на идеята си да се забранят прелезите, но същевременно не е направена програма за пресичане на две нива", добавя още железопътният експерт.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 289

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 301

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 257

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ