КЗП проверява мобилните оператори за високите цени
/ брой: 247
Комисията за защита на потребителите проверява обявените намерения на мобилни оператори за повишаване на цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители от следващата година. Проверката има за цел да установи дали планираните промени са в съответствие с клаузите в конкретните договори и с одобрените общи условия. Комисията поверява и коректността на представянето на новите параметри, периода и обхвата на прилагане. Преди ден два от мобилните оператори "Теленор" и А1 обявиха официално намеренията си да увеличат цените на услугите си от началото на следващата година заради инфлацията. Третият оператор се очаква да излезе със съобщение днес. Очаква се месечните абонаменти да поскъпнат с около 4-5 на сто.
"За да продължим да предоставяме висококачествени услуги, месечните абонаменти ще се индексират със средногодишния Индекс на потребителските цени на НСИ за 2020 - 2021 с общо около 5%. Промяната ще се отрази във фактурата от февруари 2022", съобщиха от "Теленор". От A1 ще актуализират месечните такси с малко над 4.1%.