Намаляват броя на оценките, които формират срочната
/ брой: 141
МОН предлага намаляване на броя на оценките, въз основа на които се формира срочната оценка за съответния учебен предмет, предвиждат промени в наредбата за оценяване на резултатите от обучението на учениците. По учебните предмети, изучвани с до 2 учебни часа седмично, ще са нужни поне две текущи изпитвания, а за тези, изучавани с 2,5-3,5 часа седмично - поне 3 текущи изпитвания. При предметите обаче, които се изучават с по 4 и повече часа на седмица, текущите задължителни оценки се намаляват от 4 на 3. Освен това по всеки модул от профилираната или професионалната вече ще е нужно само едно текущо изпитване.
По време на ваканции учителите не бива да дават задачи за писмено изпълнение на учениците, предлагат от МОН. Аргументите са, че са получили сигнали и жалби на родители за претоварване на учениците вследствие на "нецелесъобразно задаване на домашните работи". Новите текстове гласят, че за затвърдяване на нови знания и усъвършенстване на практически значими умения преподаващият учител може да оставя на учениците за самостоятелното писмено изпълнение извън учебния час една до три задачи. Обемът на задачите ще се определя в зависимост от урочните цели и възрастовите особености на учениците, като те може да се дават за цялата паралелка, за отделна група ученици от паралелката или за отделен ученик.
Редакциите целят преодоляване на негативните тенденции, свързани с използването на самостоятелните писмени работи като санкция за ученика или като възможност да се довърши недовършената през часа работа, посочват в мотивите си от МОН.