16 Май 2024четвъртък21:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Намаляват броя на оценките, които формират срочната

/ брой: 141

автор:Дума

visibility 234

МОН предлага намаляване на броя на оценките, въз основа на които се формира срочната оценка за съответния учебен предмет,  предвиждат промени в наредбата за оценяване на резултатите от обучението на учениците. По  учебните предмети, изучвани с до 2 учебни часа седмично, ще са нужни поне две текущи изпитвания, а за тези, изучавани с 2,5-3,5 часа седмично - поне 3 текущи изпитвания. При предметите обаче, които се изучават с по 4 и повече часа на седмица, текущите задължителни оценки се намаляват от 4 на 3. Освен това по всеки модул от профилираната или професионалната вече ще е нужно само едно текущо изпитване.

По време на ваканции учителите не бива да дават задачи за писмено изпълнение на учениците, предлагат от МОН. Аргументите са, че са получили сигнали и жалби на родители за претоварване на учениците вследствие на "нецелесъобразно задаване на домашните работи". Новите текстове гласят, че за затвърдяване на нови знания и усъвършенстване на практически значими умения преподаващият учител може да оставя на учениците за самостоятелното писмено изпълнение извън учебния час една до три задачи. Обемът на задачите ще се определя в зависимост от урочните цели и възрастовите особености на учениците, като те може да се дават за цялата паралелка, за отделна група ученици от паралелката или за отделен ученик.

Редакциите целят преодоляване на негативните тенденции, свързани с използването на самостоятелните писмени работи като санкция за ученика или като възможност да се довърши недовършената през часа работа, посочват в мотивите си от МОН. 

Еврокомисията ни отписа за еврото догодина

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 90

Прогнозират добър летен сезон, откриват го в петък

автор:Дума

visibility 683

/ брой: 90

Лозарският сектор е в трудна ситуация

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 90

Рекордните 6,73 млрд. лв. осчетоводени неправилно

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 90

Атентат срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 727

/ брой: 90

ЕС одобри пакта за миграцията

автор:Дума

visibility 714

/ брой: 90

Гърция забрани телефоните в час

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 90

Накратко

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 90

С теб сме, Роберт!

автор:Дума

visibility 690

/ брой: 90

Сами сме срещу мобилните оператори

visibility 729

/ брой: 90

Имитация на нормално

visibility 653

/ брой: 90

БСП срещу статуквото и в защита на националните интереси

автор:Дума

visibility 744

/ брой: 90

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ