02 Юни 2024неделя22:25 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нежеланото дете

/ брой: 73

автор:Деси Велева

visibility 482

Деси ВЕЛЕВА



Столичната община окончателно вдигна ръце от градския транспорт. Кметът Йорданка Фандъкова и подчинените й за пореден път заплашиха, че той ще се разреди или изобщо ще спре, ако централната власт не се намеси.
Транспортът се превърна изцяло в нежелано дете, което се подхвърля за отглеждане на държавата. И кой да пожелае това сираче? То изисква постоянни грижи, инвестиране на средства, добро управление, насоки за развитие и най-вече - поглед в бъдещето. А общината няма както готовност, така и желание да се занимава с глезеното отроче. Години наред неговите преки възпитатели в лицето на общинските дружества "Автотранспорт", "Електротранспорт" и най-вече "Център за градска мобилност" го изоставяха на самоотглеждане малко по малко. Затова не е чудно, че сега то изглежда злочесто, нещастно, мърляво и безпарично.
Здравната и енергийна криза през последните месеци не предизвикаха драмата в безпризорния градски транспорт, а само я засилиха. Затова сега от кметството нямат никаква готовност да реагират на фалиращия сектор, който е жизненоважен за софиянци. Бройката на личните автомобили в града може да бие всякакви рекорди, но градските тролеи, трамваи и автобуси са главната движеща сила на обществения живот. А пълната пасивност на общината за тяхното управление и упоритото мрънкане за държавна помощ няма да го извадят от бездната на провала.
Докато чакат някой друг да им оправи затлачената работа, управляващите общината можеха да започнат сами да действат в правилната, оздравяваща посока. Защото с отпускане на няколко милиона от централната власт дупките ще се запушат само временно, но тапата няма как да издължи дълго на натиска на некомпетентното управление.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 1008

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 997

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 866

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 846

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 1036

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 985

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 1159

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 913

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 1016

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 1044

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 1229

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ