Медии
Само 1% образователни предавания в ефира
/ брой: 116
Националният статистически институт представи данни, според които в телевизионния ефир у нас през 2014 г. е имало само един процент образователни предавания. С подобна тематика са излъчени 7,6 хиляди часа, показва изследването на НСИ. За сметка на това телевизиите са отделили шест пъти повече време за излъчване на реклами - 45,6 хил. часа, което прави делът на рекламите в ефира да е почти 6 процента.
В сравнение с 2013 г. регистрираните и лицензирани български телевизии са се увеличили с девет и през 2014 г. са били 112. Телевизиите с наземно разпръскване и тези по кабел и сателит са излъчили програми с обща продължителност 773,3 хил. часа, или със 7,9% повече в сравнение с 2013 година, сочат данните на НСИ.
От специализираните предавания най-голям относителен дял заемат художествените предавания - за игрални, телевизионни и видеофилми са отишли почти 30% от ефирното време, или общо 228,2 хил. часа. Музикални предавания са звучали близо 200 хил. часа, а за информационни предавания са отделени 55,9 хил. часа.
Ръст е отчетен и в излъчваните радиочестоти. 85 радиа са звучали общо 673 хил. часа през миналата година. Това е 22,5 часа повече в сравнение с 2013 г., изчисляват от НСИ. Очаквано най-голяма част от времето на радиостанциите, 43,6 процента, е отишло за музика. За информационно-тематични предавания и новини, включително за коментари и прогноза за времето са отделени близо 12%. Делът на програмите за изкуство и култура е бил едва 2%, а на образователните програми - 1,3%. Излъчените реклами заемат 5,7%, или 38,4 хил. часа от всички радиопредавания.