Тринки, но добринки
/ брой: 186
Тринки, но добринки бяха хитрините, които знаеше таралежчето в приказката на Ран Босилек. Именно те спасиха него и лисицата от беди, а не нейните двеста и двайсет.
Точно тринки са и омбудсманите, които Столичната община назначи да се занимават с жалбите и оплакванията от услугите на топлофикационното й дружество. Да оправят имиджа му, да изслушват гражданите и да ги успокояват. Доколкото могат. Предизборно и всякак.
Хитринката може и да мине, още повече, че е резервирана по три. Двама от назначените професионални жалбослушатели са юристи, а третият - филолог, но с опит в работата с оплаквания на клиенти от мобилен оператор. Ако не могат да оправят нещата, би трябвало поне търпеливо и съчувстващо да изслушат абонатите на дружеството. Защото общината за това им плаща. Всъщност плащат всички столичани с данъците си за нещо като сеанс при психотерапевт. Може и да не помогне, но няма да навреди.
Проблемите, свързани с доставката на топлинна енергия, са от години и са много. От всякакво естество - инженерно-техническо, правно, културно. Омбудсманите няма да ги решат. Както не ги реши Комисията за енергийно и водно регулиране, Министерството на енергетиката, Комисията за защита на потребителите и прочие институции и организации, към които клетите абонати могат да се обръщат.
Преди две години ЧЕЗ създаде звено "енергиен омбудсман" и дори предложи да има национален такъв за енергетиката. Неправителствени организации настояват за създаване на детски омбудсман. Отделно градовете си имат градски, имаме и национален.
Омбудсман до омбудсмана... на рояци. Вече и по три за едно-единствено дружество. Тринки, но дали ще са добринки?!! И ще спасят ли имиджа на катастрофиралата "Топлофикация"? Едва ли. Не защото не сме в приказката на Ран Босилек, а понеже проблемите са такива, че омбудсман не може да ги реши. Може само да е поредният арменски поп, на когото се жалим, с надежда нещо да се промени, докато нещата си остават такива, каквито си ги знаем от години.