19 Април 2024петък23:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Егати държавата

/ брой: 270

автор:Мая Йовановска

visibility 1284

Среднощният трагикомичен екшън с принудените да кацнат на летище Пловдив самолети с няколкостотин пътници заради лошото време изобщо не е изненада. Напротив, подобен сценарии бе предизвестен от синдикатите и работещите на аеропорта още в началото на годината и въобще не трябва да гледаме с изненада на случилото се.
До тая каша се стигна заради мъдрото управленско решение летището, което е под шапката на ръководеното от Ивайло Московски Министерство на транспорта, да премине на дневен режим на работа. Или каквото определение даде депутатът от БСП Георги Търновалийски, който първи алармира за готвените от управляващите и местната власт в Пловдив безобразия, че летището ще заработи както "Плод и зеленчук". И за жалост се оказа лош пророк. А иначе в създалата се ситуация е повече от ясно, че работещите в един "Плод и зеленчук" няма как да се справят в подобна екстрена ситуация с принудително приземили се посред нощ самолети. Това доказват и думите на шефа на аерогарата Стефан Щърбанов, който заяви по-късно вчера, че летището "има работно време и през нощта може да се ползва за аварийно кацане само по заявка, за да може да се гарантира пожарно и аварийно осигуряване". Аварийно кацане по заявка? Това не може да е истина...
Когато слуша човек разказите на очевидците, му се струва, че случката е достойна за роман на Артър Хейли. Истината е, че подобна ситуация е нещо нормално за нормално функциониращо летище. Даже определението "нормално" е излишно. Щом нещо е наречено летище, а не вариете например, то трябва да отговоря на критерии за летище. Но явно това в Пловдив вече не е. Въпросът тук е дали авиокомпаниите, които имат договори с летището, защото без договор те не биха могли да кацнат в Пловдив, са наясно, че вечер в 22 часа то хлопва кепенците?
Именно заради този режим на работа се е наложило нощес да будят от сън малцината останали служители на аеропорта, които съвсем наскоро са били намалени с още 50. Пътниците от двата самолета първо имали усещането, че са кацнали на тъмна нива в Конго. После два часа чакали само за да им турят стълбите, по които се излиза от летателната машина. Да не говорим за разтоварването на багажа и за осъществяваното на митническия и полицейски контрол. Добре, че все още няма сняг, защото и снегопочистващата фирма вече е аут от аеропорта.
А иначе в светлината на терористичните атаки от последните седмици трябва да припомним, че летищата са ключови за националната сигурност обекти. Заради постоянните заплахи държавите по света затегнаха жестоко режима на летищата си, ние обаче оставяме важни за сигурността ни обекти да работят почти артистично. Като за това изобщо не са виновни работниците и служителите на летище Пловдив, а управляващите, които очевидно се стараят да затрият аеропорта. Всъщност на случката с двата самолета от неделя през нощта можем да погледнем и като на генерална репетиция доколко са готови нашите стратегически обекти за справяне в терористична ситуация, въпреки че управляващите се тупат в гърдите.
Абе, егати летището, егати правителството, егати държавата!

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ