17 Май 2024петък10:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Егати държавата

/ брой: 270

автор:Мая Йовановска

visibility 1304

Среднощният трагикомичен екшън с принудените да кацнат на летище Пловдив самолети с няколкостотин пътници заради лошото време изобщо не е изненада. Напротив, подобен сценарии бе предизвестен от синдикатите и работещите на аеропорта още в началото на годината и въобще не трябва да гледаме с изненада на случилото се.
До тая каша се стигна заради мъдрото управленско решение летището, което е под шапката на ръководеното от Ивайло Московски Министерство на транспорта, да премине на дневен режим на работа. Или каквото определение даде депутатът от БСП Георги Търновалийски, който първи алармира за готвените от управляващите и местната власт в Пловдив безобразия, че летището ще заработи както "Плод и зеленчук". И за жалост се оказа лош пророк. А иначе в създалата се ситуация е повече от ясно, че работещите в един "Плод и зеленчук" няма как да се справят в подобна екстрена ситуация с принудително приземили се посред нощ самолети. Това доказват и думите на шефа на аерогарата Стефан Щърбанов, който заяви по-късно вчера, че летището "има работно време и през нощта може да се ползва за аварийно кацане само по заявка, за да може да се гарантира пожарно и аварийно осигуряване". Аварийно кацане по заявка? Това не може да е истина...
Когато слуша човек разказите на очевидците, му се струва, че случката е достойна за роман на Артър Хейли. Истината е, че подобна ситуация е нещо нормално за нормално функциониращо летище. Даже определението "нормално" е излишно. Щом нещо е наречено летище, а не вариете например, то трябва да отговоря на критерии за летище. Но явно това в Пловдив вече не е. Въпросът тук е дали авиокомпаниите, които имат договори с летището, защото без договор те не биха могли да кацнат в Пловдив, са наясно, че вечер в 22 часа то хлопва кепенците?
Именно заради този режим на работа се е наложило нощес да будят от сън малцината останали служители на аеропорта, които съвсем наскоро са били намалени с още 50. Пътниците от двата самолета първо имали усещането, че са кацнали на тъмна нива в Конго. После два часа чакали само за да им турят стълбите, по които се излиза от летателната машина. Да не говорим за разтоварването на багажа и за осъществяваното на митническия и полицейски контрол. Добре, че все още няма сняг, защото и снегопочистващата фирма вече е аут от аеропорта.
А иначе в светлината на терористичните атаки от последните седмици трябва да припомним, че летищата са ключови за националната сигурност обекти. Заради постоянните заплахи държавите по света затегнаха жестоко режима на летищата си, ние обаче оставяме важни за сигурността ни обекти да работят почти артистично. Като за това изобщо не са виновни работниците и служителите на летище Пловдив, а управляващите, които очевидно се стараят да затрият аеропорта. Всъщност на случката с двата самолета от неделя през нощта можем да погледнем и като на генерална репетиция доколко са готови нашите стратегически обекти за справяне в терористична ситуация, въпреки че управляващите се тупат в гърдите.
Абе, егати летището, егати правителството, егати държавата!

Еврокомисията ни отписа за еврото догодина

автор:Дума

visibility 989

/ брой: 90

Прогнозират добър летен сезон, откриват го в петък

автор:Дума

visibility 945

/ брой: 90

Лозарският сектор е в трудна ситуация

автор:Дума

visibility 922

/ брой: 90

Рекордните 6,73 млрд. лв. осчетоводени неправилно

автор:Дума

visibility 835

/ брой: 90

Атентат срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 1012

/ брой: 90

ЕС одобри пакта за миграцията

автор:Дума

visibility 1001

/ брой: 90

Гърция забрани телефоните в час

автор:Дума

visibility 958

/ брой: 90

Накратко

автор:Дума

visibility 904

/ брой: 90

С теб сме, Роберт!

автор:Дума

visibility 997

/ брой: 90

Сами сме срещу мобилните оператори

visibility 1061

/ брой: 90

Имитация на нормално

visibility 943

/ брой: 90

БСП срещу статуквото и в защита на националните интереси

автор:Дума

visibility 1001

/ брой: 90

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ