Амбиции
/ брой: 282
Болните амбиции на министърката на туризма Николина Ангелкова са безпределни и са все в една-единствена посока. Сякаш страда от фиксация. Тези си напъни тя е трудно да маскира, макар че прави опити да ни внушава, че са изключително успешна тактика за привличане на туристи. Откакто е заела министерското кресло, тя не спира да демонстрира вкуса си към медийно известни люде - най-вече филмови звезди. Като апетитите й са обосновани чрез някаква много печеливша стратегия за привличане на туристи, и то от нови и екзотични за страната ни пазари. Но засега всичко завършва единствено със снимка, с която Ангелкова да обогати собствената си колекция.
Преди ден изскочи поредната алабалистика, с която министърката декларира, че ще привлича туристи. Ангелкова е сключила договор за реклама на страната ни по време на наградите "Оскар". Сумата е 30 хил. лв., но по-интересното е целевата група, към която е насочен рекламният клип - "членовете на американската филмова академия и елитни журналисти". Освен това огласената още преди месеци нейна идея за реклама на България в Индия търпи развитие. Сега Ангелкова прогнозира, че понеже храмът "Св. Александър Невски", Народният театър "Иван Вазов" и Калиакра ги има в кадри от боливудска любовна драма, снимана у нас, това ще привлече повече индийски туристи догодина.
Чудя се, без да подценявам каквито и да били възможности, дали въобще има смисъл да се дават пари за привличане на туристи от Индия, които към момента вероятно се свеждат до бройката на индийските готвачи, учителите по йога и дипломатите, работещи у нас? А за американската филмова академия даже няма нужда да се коментира. Но за да балансира някак нещата, и за да не се правят негативни асоциации, Ангелкова веднага дава и прогноза, че през следващата година се очаква 30% ръст на руските туристи. След спада, който имаме, госпожо Ангелкова, всичко друго е повишение. Иначе, като се е задвижило това махало между болните амбиции за повече гости от екзотични пазари и постоянно декларираните напъни как ще привличаме все повече и повече руски туристи, та излиза, че всички останали държави сякаш са без значение за госпожа министърката.
Дали пък именно това подценяване и неглижиране не ни донесе спад на туристите от почти всички европейски пазари през лятото? Щото и 1000% ръст на индийските туристи няма да ни спаси, ако германците и британците си вдигнат чукалата от България. Взирането в незначителни, поне засега, пазари няма да реши и натрупаните през годините проблеми в туризма, които плачат да бъдат оправени. Мръсотията по плажове и курорти, наглостта на някои концесионери, калпавото обслужване, липсата на достатъчно квалифицирани кадри, огромните такси на лекарите, джебчиите и проститутките, та ако щете и ледът за Слънчев бряг, който се приготвяше в свинарник, са все проблеми на Ангелкова, макар да има конкретни компетентни органи за всеки от тях. Туристите, а и браншът очакваха от вас да започнете да пукате тези гнойни циреи, които са обсипали лицето на българския туризъм. Поне да опитате. Но вие май си имате други приоритети.