Колела
ШЕРП – всъдеход като никой друг в света!
/ брой: 36
Компанията ШЕРП представи едноименен всъдеход, чиито офроуд качества са може би най-добри в света за момента. Историята на марката ШЕРП стартира неотдавна – през 2012-а година, като основната движеща сила в нея е талантливият инженер-конструктор Алексей Гарагашян. Благодарение на неговите технически решения се е получил всъдеход за най-недостъпните кътчета на планетата. Наводнения, блато, пясък, кал, дълбок сняг, лед – това са определенията на неговата стихия. Освен това машината е страшно маневрена, високонадеждна, защото в нея на практика няма какво да се счупи - отсъстват кардани, няма пружинно окачване, раздатъчна кутия, ресори, кормилно управление и всякакви други редуктори.
Всичко е събрано в херметично затворен корпус-лодка - двигател, механизъм на завиване, вериги и звезди. Колелата са направо богатирски, с ниско налягане, и осигуряват пълна плаваемост на машината на вода.
През миналата година, след три години на развойна дейност, изпитания и корекции, всъдеходът влезе в серийно производство. Шестдесетсантиметровият просвет на машината, особената конструкция на шасито и огромните безкамерни гуми позволяват на всъдехода да превзема с лекота препятствия с височина от един метър. Гумите с размер 1600 х 600 х 25 са снабдени със система за автоматично напомпване и изпускане на въздуха в тях. За движение всъдеходът ШЕРП използва четирицилиндров 1,5-литров дизелов двигател Кубота V1505-t с мощност 44 к.с. Агрегатът работи в комбинация с безалтернативна 5-степенна механична предавателна кутия.
Максималната скорост на движение на суша на всъдехода е 45 км/ч. Важна характеристика за този тип транспортни средства е и минималната устойчива скорост на движение, която при ШЕРП е 1,5 км/ч.
Освен на твърдо, блато, сняг, кал и силно пресечена местност, машината може без труд да преодолява водни препятствия с всякаква дълбочина. На вода скороста на движение на машината е 6 км/ч.
Компания предлага две нива комплектации на всъдехода:
1. Базова комплектация Стандарт с платнена тента, халогенни светлини, особено здрава полимерна боя на купето, три акумулатора, горивна печка за отопляване на салона и топло-шумоизолация на моторния отсек, резервоар 58 литра.
2. Комплектация Кунг – твърд покив и топъл, трасформируем тапициран салон.
Налице е и допълнителен пакет от опции - LED-фарове, генератор 60 А, въздушно отопление, 4 допълнителни 50-литрови резервоара в колелата, както и прицеп със специални укрепвания за транспортиране на всъдехода на дълги разстояния с по-висока скорост.
Производството се осъществява в Санкт-Петербург в Обуховския завод, закупуването става директно от производителя с предварителна поръчка. Комплектацията Стандарт струва 3,5 милиона рубли, а Кунг 3 милиона и 700 хиляди рубли.
Принципни особености на колата са патентованите гуми и системата за следене на налягането в гумите, машината леко излиза от вода на леда, механизмът за завиване ползва фрикциони и отделна дискова спирачка с повишена надеждност. Особеностите на конструкцията на горивната система позволяват дълго време движение при критически ъгли на страничен и надлъжен наклон без недостиг на подаването на гориво. Товароподемността на машината е един тон, включително и на вода.
Кратка техническа характеристика
Габаритите на машината са – дължина 3400 мм, ширина 2520 мм, височина 2300, стоманено купе, сухо тегло 1300 кг, мотор Кубота V1505-t, дизел, 1498 куб. см, мощност 44,3 к.с., механична петстепенна предавателна кутия, съединител SACHS, просвет 60 см, две места. Скорост на движение на суша 45 км/ч, минимална устойчива скорост 1,5 км/ч, скорост на вода 6 км/ч. Почасов разход на гориво в зависимост от пътните условия – 2-3 литра, основен резервоар 58 литра, четири допълнителни по 50 л в колелата, височина на преодолявано вертикално препятствие 100 см, преодоляван наклон на изкачване 35 градуса, периодичност на техническо обслужване – на всеки 50 моторни часа.