Един клик до депресията
/ брой: 82
Надали най-младият щастлив милиардер Марк Зукърбърг при създаването на фейсбук си е представял, че една от най-популярните социални мрежи ще се превърне в нож с две остриета. И вместо да не спира да предлага на потребителите безброй опции, които да ги подтикват към все по-интензивно общуване в нета, се оказва, че ги превръща в абсолютни нещастници на живо.
Колкото повече нараства броят на хората, които имат (поне един) профил във фейсбук, толкова по-голям става шансът им да изпаднат в депресия. Засега цифрите сочат, че един от всеки петима се натъжава, след като види какво са качили на стената си приятелите му.
Резултатите от най-ново изследване по въпроса за влиянието на социалната мрежа, поръчано от британска компания, визират най-вече единия от седемте смъртни гряха, забранен от десетте божи заповеди. Породена от взирането в лустросаните, минали през специална обработка снимки, и четенето на "авторски" мъдри мисли, копипейстнати от незнайно къде, червеят на завистта започва да разяжда воайора отвътре. Заблудата, че животът на другите е по-успешен, защото изглежда по-лъскав във фейсбук, предизвиква у повечето хора отчаяние. Малцина са обаче онези, които ще се отчаят от простотията и абсолютната липса на елементарна грамотност, заливаща ни от страниците на нашите "приятели" в мрежата.
"Прочетох го във фейсбук!" - вече стана неоспорим аргумент при спор за истинността на някоя случка. Така навремето бабите и дядовците ни са вадили като затапящ довод "казаха го по телевизора" или "пише го във вестника". Социалната мрежа незнайно защо се превърна в един от най-достоверните източници на информация. Само че потребителите й явно не се сещат, че една лъжа, повторена или лайкната 100 пъти във фейсбук, не става истина, а превръща поне сто души в лъжци и лицемери. Затова и депресията им е на един клик разстояние.