19 Април 2024петък05:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Евросъюзът каза “да” на автомобилите роботи

/ брой: 94

автор:Дума

visibility 22

Подписването на нов важен документ на Евросъюза в областта на автономния автотранспорт, за който ще стане дума малко по-долу, беше нагледно илюстрирано с показ на публиката на безпилотни пътнически ванове. Демонстрацията беще дело на Renault, чийто партньор в глобалния алианс Nissan от много години работи в областа на машините с роботизирано управление. Аналогичните изследвания на Renault, като проектът Next Two, са като че ли по-малко афиширани. И заради това като че ли малко изненадващо французите представиха в Амстердам три безпилотни автомобила демонстратори на базата на вана Espace.
“Пълната автономност на колата предполага, че повече няма да ви се налага да държите постоянно волана и да гледате към пътя” - сподели мениджърът на проекта Ерик Дебернар. Реми Бастиен, шеф на проекта по автономно управление на алианса Renault-Nissan, добави, че компанията се радва да работи с партньори, законодатели и дори конкуренти над идеята за осигуряване на безопасно бъдеще на пътя.
Автомобилът-робот Espace е оборудван с шест вида сензори - 22 ултразвукови датчика, четири камери с ъгъл на обзора по 180° всяка, четири радара със среден радиус на действие, три лазерни скенера, фронтална камера с три фокусни разстояния и фронтален радар с далечно покритие.
Представителите на компанията разкриха, че техните прототипи вече са преминали пътни тестове в различни страни в течение на стотици часове. И въпреки че отделни елементи на автономно управление се появяват в някои модели вече и днес, Renault има намерение към 2020-а година първа в света да предложи на пазара безпилотни модели на достъпна цена.
С внедряването на подобни автомобили с роботизирано управление водачите ще получат възможност да избягват, както се изразиха французите, “трудоемките” етапи от пътуванията – да речем, висенето в задръстванията или при движение по автомагистрала, като посветят това време на друго полезно занимание или на отдих.
Амстердам беше избран за демонстрацията нарочно – на 14-и април там се бяха събрали 28-те транспортни министри на страните от Евросъюза, за да подпишат Амстердамската декларация в полза на развитието на автономно движещите се автомобили. В нея се казва, че през следващите 20 години процесът на мобилност в Обединена Европа ще се промени много по-силно, отколкото през последните 100 години. За да се подпомогне и ускори този процес и да се подготви за промените обществото, страните в Евросъюза се задължават да разработят съгласувани норми, закони и правила (национални, европейски и международни) в тази сфера. Те ще обединят усилията си по внедряването на системите за връзка автомобил-автомобил (V2V) и автомобил-инфраструктура (V2I).
Всички тези промени засягат не само автопроизводителите, които ще трябва доста да променят своите приоритети, но и законодателите, застрахователите, политиците и пътищарите, които ще трябва също да се адаптират към новостите. Над всичко това в Евросъюза не са се замислили от вчера – от няколко години със средства на Еврокомисията се развива проектът AdaptIVe, в който взимат участие гигантите на автомобилостроенето, на електрониката, университети и институти.
Освен това в декларацията се заявява, че страните на Евросъюза трябва да отстранят правните бариери пред автономния транспорт, да съдействат за тестването на машините в най-различни пътни и климатични условия, да обменят информация по използването на автономни и “подключаеми” автомобили с цел внедряване на принципа “обучение на опит”, да осигуряват конфиденциалност на личните данни в хода на обмяна на подобна информация, да сътрудничат в тази сфера с други региони на планетата и в частност със САЩ и Япония.
 

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 409

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 335

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ