02 Май 2024четвъртък20:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кунева праща на прокурор три съмнителни проекта

Проверяват и МОН за вътрешна схема заради одобряването на три сдружения в конкурса за европари

/ брой: 151

автор:Деси Велева

visibility 71

Цялата документация и одитният доклад за трите съмнителни проекта, кандидатствали за финансиране по Оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж" за подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение, са пратени на прокуратурата. Това съобщи министър Меглена Кунева вчера. Тя обобщи част от резултатите на вътрешната проверка на МОН по сигнал на Националната мрежа за децата, че сред одобрените от МОН проекти има три на три сдружения с нестопанска цел, в чиито управителни съвети влизат едни и същи хора. Сдруженията са също така регистрирани на един и същи адрес в деня, в който са оповестени критериите за кандидатстване. И трите проекта са одобрени за финансиране с по 499 000 лева, като таванът е 500 000 лв.
Кунева вчера бе категорична, че със сдруженията няма да бъдат сключени договори. Освен това имало сигнал, че те са участвали и с проекти по програмата за училищното образование. Ще се провери и дали има схема вън или вътре в министерството, дали станалото е резултат от недоглеждане и пропуски или е нещо по-сериозно, заяви министърката. Тя допълни, че ще се преценяват и действията на служителите на МОН. Докато се изясни ситуацията, ръководството на оперативната програма се поема от самата Кунева.
Министърката обяви резултатите и от още две вътрешни проверки на ведомството. Едната е установила наличие на конфликт на интереси при преподавателката по математика Мадлен Христова, която едновременно е преподавала на 7 клас в 125 СОУ в рамките на СИП и в същото време е работила в Центъра за контрол и оценка на качеството на училищното образование, който подготвя тестовете за 7 клас. Установено е, че тя е сключила договор с училището месец преди да уведоми центъра и освен това е заявила, че ще преподава само на 5 клас. В същото време проверката на МОН не е установила, че има опорочаване на националното външно оценяване. Христова вече е напуснала Центъра за контрол и оценка. Заради конфликта на интереси ще започне дисциплинарно производство, а от директора на центъра ще се търси дисциплинарна отговорност. Материалите са пратени на прокуратурата.
Проверка на МОН за изтичане на информация за матурите след 12 клас не е показала нередности. Оказало се, че няма данни учителят Димитър Чанков от Варна да е изпращал есемеси с верните отговори от матурите на свои ученици. Също така не е открита майка на дванадесетокласник с името Минка Христова, от чието име е подаден сигнал. 
Сред тежките проблеми на образованието са отпадането на децата от училище, демографията и отсъствието на родителите, заяви по-рано Меглена Кунева на кръгла маса на тема "Образованието като фактор за националната сигурност". Според нея, когато родителите са ангажирани по цял ден, за да могат да поддържат семейството, когато работят извън България, това създава "друга картина".


МОН се разбърза с образователните стандарти

След като стана ясно, че МОН закъснява с приемането на държавните образователни стандарти, разписани в новия училищен закон, който влиза в сила от 1 август, зам.-министър Диян Стаматов обяви вчера на какъв етап е подготовката им. Досега са утвърдени едва 4 стандарта, вчера в сайта на МОН бяха качени още два. До края на седмицата предстои да се обявят други два. Един от тях е за усвояването на българския книжовен език, свързан с децата, чийто майчин език е различен. Целта му е да се намалят неграмотността и отпадането на ученици. Вторият стандарт е за профилираната подготовка и предвижда повече часове по профилираните предмети в допълнителния модул. Увеличава се и броят на профилираните предмети в училище от 4 на 10. Шест от стандартите ще бъдат представени до края на юли, а останалите пет - до 1 октомври.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ