България вече има туристическа медия
/ брой: 157
България вече може да се похвали с туристическа медия, която информира читателите за всички новини, свързани с туризма, независимо дали касаят хотелиери, туроператори и туристически агенции или самите туристи. Това е първият информационен сайт, който се насочва директно към този тип публика. От няколко години има туристическа телевизия "Травъл ТВ" и туристическо списание, което излиза веднъж месечно, но те като че ли не обръщат поглед на новинарската част на туризма.
Сайтът www.tourbg.net си поставя амбициозната задача да запознава читателите си с проблемите и новостите в различните видове туризъм - море, зимен туризъм, СПА, приключенски, еко и културен туризъм. Специално място е отделено за развиващия се с бързи темпове винен и гурме туризъм, още повече че през последните месеци няколко региона създадоха т.нар. винена карта на България за най-запалените ценители на напитката на боговете. Рубриката "През обектива" гъделичка читателя с подбрани видео и снимкови материали на различни точки от планетата. В рубриката "Най-най" най-любопитните могат да прочетат за най-странните и атрактивни иновации в туризма. Но като че ли най-ценна си остава рубриката "През чужди очи", в която българи, които живеят в чужбина, разказват за навиците и странностите на местните и повдигат завесата за не толкова "туристическите" места, които трябва да бъдат посетени на съответното място.
"Туристическите медии са изключително влиятелни в световен мащаб. От няколко години се наблюдава интересен процес в Европа и Щатите - надмощие като че ли имат таргетираните и регионалните медии. Националните всекидневници постепенно губят влияние, отстъпвайки място на по-аналитични седмичници", коментират създателите на сайта. "Най-голямото ни желание е България да се превърне в най-привлекателния регион на Балканите. За самите българи също ще е ценно да открият непознати кътчета в страната, но и предварително да научат повече за дестинации, които не са посетили зад граница", допълват те.