26 Април 2024петък19:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Варна в паника заради италиански бали с боклуци

От близо месец никой не знае какво правят отпадъците на частно пристанище и дали не са депонирани там

/ брой: 170

автор:Дума

visibility 33

Жителите на Варна от близо месец насам живеят в пълно неведение за това кой и как е стоварил огромни бали с боклук на частното пристанище "Одесос". За този проблем за пореден път алармира варненският общински съветник от БСП Януарий Вичев.
Пред Нова телевизия той изрази притеснение, че няма никаква информация за живущите в района и те изобщо не са били предупредени за този боклук. Научили случайно за него от зловещата миризма, която се носи от балите, и научили, че те идват от италианския град Палермо.
Общинският съветник е получил информацията на 29 юни и мислил, че е нещо инцидентно, но се оказало, че отпадъците били стоварени по дългосрочен договор на частната фирма "Девня цимент". Вичев обаче припомни, че по европейските спогодби страната ни не може да депонира боклуци, а може само да ги гори.
Областният управител Стоян Пасев демонстрира пълно непознаване на проблема. Той нямал идея откъде идва този отпадък и къде отива. "Това е частно пристанище, до мен няма пуснати сигнали", заяви Пасев. Във вторник вечерта той обеща, че до 24 часа ще даде отговор какъв е този боклук. Вичев смята, че доста органи трябва да следят този процес.
Стоварените бали обаче вече са причина за паника в живеещите наоколо варненци. Хората разказаха, че миризмата е ужасяваща и е пълно с боклук. Те обявиха, че две седмици италиански камиони разтоварвали тези черни бали.
Варненци изразиха съмнение и в официалната версия, че боклукът не се депонира, а се използва като гориво за "Девня цимент". Проверка на ДУМА показа, че само преди седмица областният управител Пасев е говорил съвсем различни неща за отпадъците. Именно той обяви, че боклукът се използва за гориво. "Беше получен сигнал за замърсяване, който и ние проверихме, но не бяха открити други нарушения освен частично разкъсани опаковки. Боклукът е внос от Италия, балите са подготвени за изгаряне - съдържат дървени частици, отпадъчен продукт от нефт, найлонови торбички, годни за горене", каза на 21 юли Пасев.
Темата бе коментирана и от министъра на околната среда и водите Ивелина Василева. "По принцип в ЕС е забранено транспортирането на отпадъци за депониране. Що се отнася до дейности по третиране, преработка на отпадъка, то това е позволено като транспорт в рамките на ЕС, но както казах - всяка една пратка трябва да бъде придружена от съответния документ и ако такива са издавани, просто трябва да проверим обема и количествата, които са вписани в такива разрешителни", каза тя, когато скандалът стигна до медиите.
Мистерията с италианските бали обаче се задълбочи, след като преди три дни от "Девня цимент" категорично отрекоха да са внасяли отпадъци от Италия през пристанищата "Варна-Изток", "Бургас" и "Одесос". Количествата, необходими за работата на новата инсталация за производство на цимент в завода, се доставят единствено през пристанище "Варна-Запад", пишеше в официалното опровержение.
От пресцентъра на "Девня цимент" коментираха, че от началото на годината компанията е доставила около 7,5 хил. тона отпадъци, обработени като гориво, и то само през пристанище "Варна-Запад". Те са били доставени по договори на дружеството с италианските градове Рим, Пескара и Гросето в Северна Италия. Друга част от количествата е пристигнала от Обединеното кралство. "Това, което получаваме, са преработени отпадъци, готови за използване като гориво, уточниха от "Девня цимент". В никакъв случай не става дума за балирана или насипна смет във вида, в който тя се депонира на сметища. Имаме много високи изисквания към горивото, което използваме, и по тази причина сме много внимателни при избора на доставчиците си".


Разтоварването на мистериозните бали на пристанище "Одесос"

От близо месец боклукът стои, без никой да вземе мерки за него
 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 300

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 296

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 259

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 267

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ