28 Март 2024четвъртък11:03 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Интервю

Васил Николов:

София не свършва на Околовръстното

Жителите на с. Владая страдат от безразличието на Столичната община за транспортното обслужване, казва председателят на Инициативния комитет за решаване на транспортната криза в с. Владая и кв. "Княжево"

/ брой: 185

автор:Деси Велева

visibility 1552

Васил Николов е роден в София през 1978 г. Завършил е Техническия университет в София, инженер по компютърни системи. В момента работи като програмист. Женен, с две деца. Председател е на Инициативния комитет за решаване на транспортната криза в с. Владая и кв. "Княжево".


"Властимащите се стремят да разделят и противопоставят различните населени места и институции, за да ги контролират"
"Откъснати сме от света, защото някой от Столичната община не си върши работата"



- Г-н Николов, преди дни вие от името на инициативен комитет разпространихте позиция с искане за решаване на транспортните проблеми на с. Владая и кв. "Княжево". Какви по-точно са те?
- Първото, върху което искам да акцентирам, е липса на обществен алтернативен транспорт в с. Владая. На минаващите покрай селото не може да не им направи впечатление движението на едно странно превозно средство, димящо като дизелов локомотив, наречено автобус. Това е транспортът, който свързва Владая със София. Но той е част от една друга епоха и е истинско изпитание за пътниците, осмелили се да рискуват с подобна транспортна услуга. През лятото температурата в автобусите достига до 45 градуса, а често не може да се отвори нито прозорец, нито капандура.
Жителите на с. Владая, които са част от столичния район "Витоша", страдат от безразличието на общината по отношение на транспортното обслужване на селището, а Княжево е квартал на София. От година на година, от месец на месец ситуацията се влошава.
Първо спряха автобус 58, който осигуряваше връзка с гара Владая. След това съкратиха последните курсове по линия 59, като така на практика лишиха младите от възможността да се прибират по-късно вечер и ги изолираха. Накрая дойде моментът, в който фирмата, стопанисваща маршрутна линия 22 реши, че линията е нерентабилна.
На практика сме откъснати от света, защото някой не си върши работата от Столичната община. Изисквали сме договорите с транспортните фирми, защото не е нормално в рамките на няколко години да се закрият А58, А22, преди това А28 и А59.
- Каква причина посочиха от общината за променения трафик?
- От Столичната община ни представят като причина за спирането на автобуси и разреждане на графика различни замервания за пътникопотока. Те обаче са направени некоректно, тъй като в момента услугата е влошена и на практика хората не я ползват.
Освен това резултатите от измерванията на пътникопотока ги научаваме от разговори, устно, но всъщност ние нямаме нищо черно на бяло във вид на документ. Не знаем кога са правени измерванията, какво е следено - сезонен, седмичен, дневен или почасов пътникопоток.
- Новият зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев обяви преди дни, че от 15 септември ще бъде увеличен броят на автобусите по линия 59, а до октомври всички по тази линия ще бъдат подменени с нови.
- От общината спряха два автобуса в началото на лятото при преминаването към летен график, а от 15 септември всъщност ни ги връщат. Защо тогава го представят като мярка за подобряване на обществения транспорт. Обещават и по-нови автобуси, но ние не искаме по-нови автобуси, а изцяло нови. Автобуси на 25-30 години, вместо тези на 30-40 години, не ни устройват. А и дори тези обещания ги няма черно на бяло. Не знаем какви точно автобуси ще ни пратят, каква марка и модел. Не са обявили от коя дата ще тръгнат по линия 58 и 59.
Смяната на автобусите трябва да стане незабавно, а не през октомври, защото е много важен и аспектът с разхищението на обществени средства. Неефективни автобуси, най-старите модели, с най-неефективни двигатели и с най-висок относителен разход се движат по линията с най-голяма денивелация. Който е взел това решение, откровено разхищава средства, които не са негови.
Проблемите не са само на Владая, голяма част от кв. "Княжево" е със същите проблеми. Не е нормално да се гледа на жителите на "Княжево" и Владая, като на хора втора ръка, София не свършва на Околовръстното.
- Как ще се борите за правата си пред Столичната община?
Жителите на кв. "Княжево" и Владая се обединихме около каузата да се преборим за правото си на съвременен европейски транспорт. Направихме и събрание, на което хората питаха защо има дискриминация към майките с колички и хората с увреждания, които на практика не могат да се качат без помощ в автобусите. Повдигна се и въпросът защо шофьорите отварят вратите една минута преди потегляне и дали изпитват удоволствие да проверят дали могат 60 пътници да се качат за 60 секунди. Жителка на района се оплака, че се е возила на автобус, който не е имал стъкло, а ламарина. В друг пък стъклото е било заменено с плексиглас.
Организирали сме подписка, в която за малко повече от седмица са се включили вече над 1500 души. Ще я внесем в Столичния общински съвет от нашия законен представител - кмета Таня Иванова. Общинските съветници са тези, които имат пълномощия да вземат решения за подобряване качеството на транспорта, от тях искаме да се преразгледат договорите - при какви условия са сключени и кой носи отговорност да се стигне да тази транспортна криза.
Нашите мотивирани предложения към общината включват незабавна смяна на автобусите, обслужващи жителите на с. Владая и кв. "Княжево", възстановяване на маршрутна линия номер 22, като това може да стане със съкращаването на маршрута й, който в момента е прекалено дълъг и неизгоден за транспортните фирми, удължаване на линията на ТМ 5А от кв. "Княжево" до с. Владая, както и удължаване на линиите на А58 и А59 по ул. "Княжевска" до метростанция Горна Баня. Освен това настояваме и за изграждане на велоалея от бул. "Петко Напетов" (ст. Горнобански път) до с. Владая.
Ако не се вземат нужните мерки и не се погледне сериозно на проблема от общината, то тогава можем да преминем към различни форми на протест тук, а не пред "Московска" 33.
- Как стои въпросът с велоалеите в района, след като сте почти лишени от услугите на обществения автобусен транспорт?
- Заедно с туристическо дружество "Боерица" искаме монтиране на велобагажници на автобусите по линия 58 и 59. Предложението е да се оборудват поне няколко автобуса по линия 59 с багажници с капацитет 5-6 велосипеда. Освен че това ще предостави алтернативни възможности за транспорт на хората от селата, едновременно ще се подобри и туристическият потенциал на района. В момента основен проблем за желаещите да се придвижат по посока Владая, Мърчаево, Рударци, Кландица с колело се явява натовареният трафик в отсечката "Княжево"-Владая през дефилето.
- Какви са другите проблеми на Владая и кв. "Княжево", които трябва да се решат спешно?
- Разбира се, с транспортната криза не се изчерпват проблемите, но това е най-важното в момента. В района страдаме и от недостатъчното финансиране за ремонт на пътна инфраструктура. Имаме множество проблеми с некачественото обслужване от ЧЕЗ и "Софийска вода", както и проблеми с образованието, което ще е следваща тема за обсъждане. Важното е, да вървим към обединение, защото властимащите винаги се стремят да разделят и противопоставят различните населени места и институции, за да ги контролират.

Летният сезон тръгва с 10-15% по-високи цени

автор:Дума

visibility 435

/ брой: 58

Цената на яйцата гони световен рекорд

автор:Дума

visibility 428

/ брой: 58

Париж готов на война с Русия за Одеса

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 58

ВМРО-ДПМНЕ отлага промените в конституцията

автор:Дума

visibility 433

/ брой: 58

Евросъюзът отстъпва пред фермерите

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 58

Накратко

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 58

Десница по дьо Сад

автор:Александър Симов

visibility 459

/ брой: 58

Обирът на руските активи

автор:Юри Михалков

visibility 510

/ брой: 58

Особена порода

visibility 447

/ брой: 58

Престъпен интерес на ЕС

автор:Юри Михалков

visibility 614

/ брой: 58

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ