20 Април 2024събота15:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Старите въздушни възглавници – тиктакащи мини?

/ брой: 196

автор:Дума

visibility 34

Ако колата ви е произведена през последните 20 години, то тя има поне една въздушна предпазна възглавница. Но можем ли да сме сигурни, че в случай на катастрофа тя ще проработи правилно, особено при по-старите модели?
Според изследователи от града на автомобилите Детройт в Щатите има сериозни съмнения по въпроса, особено към тези с химически задействано напълване и по-специално при възглавниците, използващи за целта амониев нитрат, създаващ при възпламеняване горещите газове, изпъващи възглавницата. С времето субстанцията се деактивира, особено в горещи и влажни климатични условия, както и при подрусванията на автомобила.
Изследване на Националното бюро за безопасност на пътищата в Щатите – NHTSA, показва, че въздушните възглавници с амониев нитрат, производство на основния доставчик – японската фирма Takata от  2001-ва до 2003-та например, са имали проблеми в 50 на сто от случаите, когато е трябвало да се задействат.
Другите типове активатори, като използващите компресиран газ или експлозивно издуване, също не са лишени от проблеми. В първия случай с течение на времето се губи налягане в резервоара, а експлозивните също губят работоспособност с времето.
Водещи автопроизводители започват да взимат мерки за удължаване живота на ефективност на възглавниците или пък да има възможност за откриване на евентуални проблеми с тях. Навярно ще се наложи още и указване на срока им на годност. Но в завареното положение при средна възраст на автомобилите в Щатите от 11 години (в България едва ли можем да я изчислим, но при всички случаи водим сериозно на американците) проблемът как да се откриват дефектите си остава под сериозен въпрос. Старата възглавница може да проработи, но може и да не се задейства, а единственият начин да разберем дали работи е да си ударим колата (не дай си, боже!). Според анализатори пределната възраст на колата, при която следва да се замени химикалът (всъщност цялата възглавница), е седем години.
Вниманието към надеждността на въздушните възглавници се увеличи неимоверно след многобройните случаи на прекалено издуване и дори изстрелване на метални парчета в купето към пътниците от дефектните възглавници на Takata. Японската фирма е под непрекъснат обстрел заради дефектното си производство от държавните регулаторни органи по света, а производителите са принудени да заменят изделията й в милионни бройки от автомобилите си.
 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ