27 Април 2024събота02:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Има ли полза от хибридните автомобили?

/ брой: 196

автор:Дума

visibility 735

В модерните все по-екологично ориентирани времена е много модно да се говори за ползите от “зелените” автомобили. Сред тях има няколко доста различни вида – чисто електрически, с водородни клетки (на практика също с електрическо задвижване) и автомобили с хибридни силови агрегати – комбинация от електромотор и двигател с вътрешно горене (ДВГ). Засега най-разпространени са именно последните и доста интересен е въпросът дали си заслужава нормалният автомобилист да инвестира по-голяма сума в подобна придобивка? По всички признаци отговорът е по-скоро да...
Хората с по-големи финансови възможности обикновено купуват големите премиум седани и всъдеходи с хибридни силови агрегати в повечето случаи не заради екологичната им ефективност, а заради “околната среда”, парадирайки, че разполагат с достатъчно средства, за да имат максимално натъпкан с новости и екстри автомобил, връх на сладоледа както в комфорта, така и в техническо отношение.
Друг е въпросът за какво е хибриден автомобил на шофьор средна ръка? Има доста причини за подобна покупка и те съвсем не са показни, както в горния случай, а са с чисто практическа основа. Ако вземем за пример най-разпространената марка хибридни автомобили и с най-много подобни моделни предложения - Toyota с фирмения хибриден агрегат Synergy Drive, можем и да ги докажем.
Но преди това е добре малко по-широко да обясним що е това хибриден автомобил. Създаването на комбинацията един или няколко електромотора – двигател с вътрешно горене, решава няколко екологични проблема, като попътно намалява изчерпването на природни ресурси. С нея се съчетават по най-добрия начин различните качества на двата вида двигатели, които, всеки сам по себе си, не са лишени от недостатъци. ДВГ-то например не е в най-добрата си светлина при тръгването от място и ускоряванията, а електромоторът като че ли е създаден именно за това заради постоянния си максимален въртящ момент още от нулеви обороти. В обратния случай – при високите скорости, електромоторът “издиша” без помощта на ДВГ.
При наличието в автомобила на двата типа мотори може да се използва всеки от тях там, където е най-добър и където е най-изгодно “харченето” на бордовата енергия, независимо дали идва от акумулатора или от резервоара. Така се постигат едновременно и икономия на гориво, и по-висока динамика на движение. А с пълното автоматизиране на управлението на взаимодействие между двата силови агрегата конструкторите осигуряват на автомобила още няколко допълнителни удобства при използването на автомобила.
Кои са те? Най-добре се вижда преимуществото на хибридния автомобил при движение в градски условия. Именно в този режим на движение по най-добър начин се проявяват главните предимства на хибрида заради наличието на електромотор. Максималният му въртящ момент е налице практически от момента на тръгването и нагоре до максималните обороти, към това се добавя почти безшумната работа на електрозадвижването, икономичността (не се харчи бензин) и отсъства изхвърляне на вредни вещества от ауспуха на колата.
При системата на японците Synergy Drive е налице такова настройване, че самото потегляне и първите етапи от движението на автомобила се осъществяват само на ток. Двигателят с вътрешно горене се включва при увеличаване на скоростта или при по-енергично натискане на педала за газта, когато е необходима по-бърза реакция на колата при рязко и неотложно ускоряване при изпреварване например.
На практика принципните достойнства на електрозадвижването се виждат в следните плюсове за водача - максимално просто управление на колата при старта, минимален брой манипулации, а само натискане на педала за газта, без да се използват други педали и лостове. Същото е и при спирането – само натискане на педала на спирачката. При хибридните модели на Toyota отсъства традиционната предавателна кутия – те имат безстепенна трансмисия, осигуряваща максимално комфортна работа. В салона отсъстват шумовете, вибрациите и придърпванията при тръгване от място, при първите няколко десетки метра от процеса на ускоряване, както и при спирането. Водачът получава и допълнително удоволствие от незабавния и предсказуем “отговор” на колата на натискането на педала за газта. Да не забравяме и намаляването и дори пълното изключване на изхвърлянията на вредности в условията на най-неблагоприятния режим на работа на автомобилите - градското движение, както и намаленият разход на гориво в сравнение с този на автомобил, оборудван само с ДВГ.
В крайна сметка най-сложният и дразнещ шофьорите режим на движение – карането в задръствания и бавно преместване в колона, се превръща в доста по-комфортен и не толкова напрягащ. Опростяват се още пресичанията на едно ниво със сложна конфигурация като кръговите движения. Дори в сравнение с доста от пълните автоматици на автомобилите с ДВГ, системи като Hybrid Synergy Drive имат несъмнен плюс – бързият, практически моментален отклик на силовия агрегат при тръгване от място.
Интересно и добро за джоба на собственика на хибриден автомобил е, че при системата Toyota Hybrid Synergy Drive например водачът може да контролира икономичността на движение самостоятелно. За целта е налице прибор, който нагледно показва доколко рационално се управлява колата, дали се зарежда и до какво ниво акумулаторът, работи ли ДВГ-то или се кара само на ток. От компанията дори са подготвили специални правила за икономично управление при различни условия – при тръгване от място, ускоряване и спиране. По данни на експертите на Toyota, при грамотно управление колата може да върви до една трета от изминатото разстояние само на ток. А това означава максимален комфорт и минимални разходи.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 457

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 430

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 493

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 492

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 435

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 430

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ