За какво ще харчите
/ брой: 218
"Нова касапница на пътя Русе-Бяла", "Четири катастрофи за час на пътя", "Поредна катастрофа на пътя Русе-Бяла"... Това са все заглавия на съобщенията за постоянно случващите се произшествия на злополучния участък. Този път, заедно с участъците Бургас-Варна, Пловдив-Асеновград и Казанлък-Стара Загора са нещо като черна витрина за висока концентрация на катастрофи в страната.
Най-тежката катастрофа на него бе в края на 2006 г., когато камион блъсна автобус с 30 пътници. Той се сгромоляса от 15 м височина на брега на Янтра. Тогава животът си загубиха 18 души. Хората наричат участъка "пътя убиец". Дори само този черен етикет е достатъчно сериозно основание на властимащите да работят ударно по него. Това обаче не се случва. И черната статистика за нещастията по този път зловещо набъбва.
След като управляващите буквално ни свалиха и кожата от гърба с новите цени на винетките и след като Лилето Павлова от месеци се хвали с десетките милиони повече събрани пари от пътните такси, се оказва, че пари за "пътя убиец" отново няма в АПИ. За това си признава самата регионална министърка. Че кой ги е планирал тези недостатъчни средства? Не сте ли вие?
До края на годината щели да се отчетат само с кърпене на дупки и рязане на крайпътни дървета. А там е нужен сериозен ремонт. Павлова го нарича "траен", което е явно признание за свършеното досега, и изискващ "значителен финансов ресурс". Твърдите, че нямате пари? В АПИ може да няма, но не е минал и месец, откакто се похвалиха с излишък от над 3,2 млрд. лв. Как я направиха тази абракадабра е отделен въпрос, но е факт, че пари има. Въпросът е за какво ще бъдат похарчени? Със сигурност не за разрешаване на някой от многото наболели проблеми в държавата. Като този с пътя Русе-Бяла.