ГЕРБ остави служебния кабинет да решава за Летище "София"
Даването на аеропорта на турска фирма е пробив в националната сигурност, категоричен е Жельо Бойчев
/ брой: 264
ГЕРБ остави служебния кабинет да решава за Летище "София". "Имаме законово основание и ще удължим до 31 януари концесията. Оставяме на г-н Радев или служебен кабинет, те да решат да прекратят процедурата", заяви на брифинг транспортният министър в оставка Ивайло Московски.
Изявлението му дойде след призива на БСП за спиране на концесията на аеропорта. Не може правителство в оставка, а след това и служебен кабинет да се произнасят по толкова значими въпроси, заяви по-рано в НС говорителят на ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Жельо Бойчев пред журналисти. "По същество националният аеропорт, според документи, трябва да бъде отдаден за концесия за 35 години. Ние бяхме категорично против това още с обявяването на тази процедура и продължаваме да отстояваме позициите", подчерта той. Според Бойчев редовно избрано правителство с ново мнозинство трябва да се произнесе за бъдещето на летището. "Ако това не бъде направено, ще считаме, че това е поредната сделка на отиващия си кабинет и че е поредното предаване на националните интереси. Може би такава е цената на подкрепата на Ердоган за Цецка Цачева на последните избори, защото даването на националното летище на турска фирма за нас е пробив в националната сигурност", категоричен е Жельо Бойчев.
ДУМА припомня, че още през март т.г. от БСП скочиха срещу намеренията на правителството да даде на концесия печелившото предприятие с около 5 млн. лева годишна печалба. Тогава социалистите предупредиха, че с действията си за Летище "София" ГЕРБ иска да загроби държавата с дългове. "Мотивът на кабинета за тази концесия е, че средствата от нея да отидат за оздравяване на БДЖ. Призовават премиера да извади от бюджетния излишък пари и да ги даде за железницата", призоваха от БСП. Червените поискаха концесията да бъде замразена, а летището да стане държавна собственост.
Месец по-късно служители излязоха на протест против концесията и я обявиха за вредна. По-късно от правителството обявиха, че срокът за наема е удължен по искане на две компании, които имат интерес към сделката. Сред мераклиите да стопанисват летището се сочат две турски фирми. Едната е TAV, която участва самостоятелно. Другата е "Лимак", която влиза в състезанието заедно с руската "ВТБ Капитал" и швейцарската "Флугхафен Цюрих". Против концесията на летището се обявиха още синдикатите и нискотарифният превозвач "Райънеър".
Отдаването на концесия би било много добро решение за управлението на аеропорта, заяви вчера пред журналисти министърът на финансите в оставка Владислав Горанов.