С меч срещу рекламата
/ брой: 281
Столичната община явно има самочувствието на толкова богата, че години наред не прави сериозни стъпки за преодоляването на проблем, който би могъл драстично да повиши приходите й. Над 10 години мъглявина обгръща сектора на външните реклами, които се поставят по тротоари, площади, спирки, билбордове и прочие места. Въпреки декларираното желание от страна на кметството да прави конкурси, гласува нормативни актове и премахва незаконни билбордове, вчера стана ясно, че намеренията си остават само намерения, а реалните действия се свързват с бъдещето.
Все още от десетки места в центъра на София фирми безнаказано популяризират стоки и услуги за сметка на общината и респективно на столичани. А апетитната хапка, която преглъщат рекламиращите компании, няма скоро да им приседне, тъй като от кметството така и не успяват да се справят със закононарушителите и да внесат ред в неразборията. Истината е, че борбата явно е неравна, защото върви повече от 10 години. Странно е как за толкова дълъг период ръководството на общината не успя да защити интересите си и да спре финансовите загуби.
В опит да се защити, вчера кметицата Фандъкова призна, че води тежка битка с незаконните реклами. Но за каква битка може да става дума, когато общината защитава правата си срещу незаконно действащи фирми? Нормативната уредба чисто и просто не позволява да има реклама на определени места. Каква е тази общинска власт, която не е способна да отстрани няколко нарушители, да им скъса плакатите или отреже съоръженията? Вместо отдавна няколко служители да са минали с два триона и да са отрязали забранените билбордове или "ситилайт" съоръжения, сега сме принудени да слушаме как Фандъкова размахва меч срещу анонимни врагове. Да не се окажат накрая верни подозренията, че някой в самата община има интерес да толерира хаоса?