19 Април 2024петък01:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Граждани:

Борисов и министрите му отказват да дадат пари за железницата

В последните месеци много хора са с ограничавано насила право на свободно придвижване, заявяват от "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт"

/ брой: 13

автор:Дума

visibility 44

Правителството отказва да даде пари за най-енергоефективния транспорт у нас, а железницата консумира само 1% от енергията в транспорта. Това се казва в позиция на организацията "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт". "Ако някой ви казва, че няма пари за покриване на задълженията на държавата към БДЖ от над 1 млрд. лв. по договора за обществена услуга, не му вярвайте. Ето ги парите - подготвеният нов милиард за саниране. Правителството в оставка категорично не желае да даде на железницата", заявява Георги Статков от организацията. Според него Бойко Борисов и неговите министри търсят всякакви варианти, за да не дадат пари, въпреки вече трикратното разрешение от Брюксел - два пъти по времето на Симеон Дянков и веднъж по време на служебния министър на транспорта Николина Ангелкова. От сдружението припомнят, че сумата от 1 млрд. лв. недофинансиране на БДЖ е станала известна от отговор на министъра на транспорта Ивайло Московски.
От организацията коментират още, че в единия случай инвестицията би била в услуга на обществения транспорт и в реална енергоефективност, а в другия - се наливат пари в бетон и строителни материали, които ще създадат временни работни места при това нискоквалифицирани. През това време страната непрекъснато обезлюдява и една от основните причини е именно достъпът до населените места и липсата на регулярна транспортна услуга. В последните месеци много хора изпитват затруднения да пътуват до работните си места, нямат достъп до образование, здравеопазване и са с ограничавано насила право на свободно придвижване, пише в позицията.
"Обществото ни трябва да знае, че единственият сектор, който бележи значителен ръст в енергийната консумация през годините не са домакинствата, а транспортът. Това става ясно от данните на Евростат за България", коментира Веселин Кирев от инициативата. От друга страна, отново според Евростат, делът на железопътния транспорт при пътническите превози у нас намалява непрекъснато в последните години и България е на 21 място от 26-те държави с железници в ЕС с едва 2,5%, заявяват от "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт".
Междувременно вчера правителството в оставка одобри проект на закон за изменение и допълнение на Закона за железопътния транспорт. С промените разследванията на произшествията, инцидентите и ситуациите, близки до инциденти, се предвижда да отпаднат като задължение на Националния орган по безопасността и да се извършват от управителя на железопътната инфраструктура и от железопътните предприятия. Предвидена е и възможността да се налагат санкции към жп предприятията и управителя на инфраструктурата при неизпълнение на задълженията при разследване.

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 409

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 335

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ