Два концерта на Софийската филхармония
Американският пианист Андрю Армстронг и руският виолист Максим Рисанов ще свирят в зала "България" под палката на Максим Ешкенази
/ брой: 36
Интересен концерт под палката на неуморния популяризатор на американското композиторско и изпълнителско изкуство в България, енергичния и харизматичен Максим Ешкенази, с участието на видния американски пианист Андрю Армстронг, ще се състои на 23 февруари от 19 ч. в зала "България".
В програмата ще прозвучи брилянтният Концерт номер 1 на Шопен, в който пианото има необичайно, по-изявено, отколкото в останалите клавирни концерти, място. Ще го чуем в изпълнение на многократния победител на национални и международни конкурси Андрю Армстронг. Пианистът свири с различни оркестри по цял свят и има рецитален репертоар от Бароковата епоха до наши дни. Сред многобройните му камерни партньори е и цигуларят Джеймс Енес.
В концерта ще прозвучат и две интригуващи творби от най-прочутите американски композитори, Аарън Копланд - два балета по сюжет из изпълнения с труд и благочестие живот на американските пионери, усвояващи пустите земи на континента - "Родео", и "Пролет в Апалачите".
Световноизвестният Максим Рисанов ще застане пред националния оркестър като виолист и диригент на 26 февруари от 19 ч. в зала "България". За Максим Рисанов Юрий Башмет казва следното: "Най-после се роди мой наследник". Днес той разделя времето си между солистична и диригентска кариера. Мнозина съвременни автори го избират за солист и диригент на световните премиери на своите творби. Като солист той ще изпълни Сюита за виола, клавесин и струнни на Добринка Табакова, наскоро избрана от оркестъра на БиБиСи за композитор-резидент. Сюитата е част от авторския диск на Добринка Табакова, номиниран за "Грами". А солист и диригент при записа на диска е Максим Рисанов, с участието на Василий Илисавски - клавесин.
Моцарт е писал Симфония 29 на 18-годишна възраст и тя е по младежки дръзка и искряща, любимо произведение на публиката. Балетът "Аполон Мусагет" на Стравински е създаден по поръчка на богата американска наследница и е вдъхновен най-вече от музиката на Люли. Оркестровият рисунък е максимално изчистен, но крайният резултат е поразителен. Всичко е сякаш едноцветно, бяло, съвършено. Жорж Баланчин го поставя в руските серии на Дягилев в Париж.
Билети се продават на касата в залата и в мрежата на Ивентим.