БСП против най-старото депо в София да се даде на частник
Неправителствени организации настояват сградата да стане музей на транспорта
/ брой: 67
Общинските съветници от БСП са категорично против най-старото трамвайно депо в София да се даде под наем на частно лице. Докладът за провеждането на конкурс за отдаване под наем на имота, който е собственост на Столичния електротранспорт, е внесен в средата на март от четирима съветници от ГЕРБ и от зам.-кмета Тодор Чобанов. Вчера той бе обсъден от комисията по финанси, а днес предстои да мине и през комисията по икономика и собственост.
Председателят на групата съветници от БСП в СОС и зам.-председател на финансовата комисия Калоян Паргов заяви, че депото трябва да стане музей, и затова гласува против доклада на ГЕРБ. Въпреки отпора и след дебати той обаче бе приет от мнозинството и предстои да влезе за гласуване на утрешната сесия на Столичния общински съвет.
Междувременно две неправителствени организации също се обявиха срещу решението трамвайното депо, което е паметник на културата, да се даде на частен ползвател, вместо да стане музей. "Спаси София" и сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" обявиха, че това е поредно посегателство над паметник на архитектурата в София. Депо "Клокотница" се намира на бул. "Мария Луиза" 84. Формациите твърдят, че не са проведени обществени обсъждания за бъдещето и предназначението на сградата и че липсва икономически анализ, който да обоснове защо се предвижда сградата да бъде "многофункционален център за изкуства и средище на творческите индустрии" вместо транспортен музей на София. Няма информация и защо е избрана процедура "отдаване под наем", а не концесия, публично-частно партньорство или друго.
Силно притеснение буди и фактът, че никъде в документа не е отразено, че това е имот, който отначало е свързан с транспортната история на София, заявяват организациите.
Депото е изградено на терен, предоставен за тази цел с указ на цар Фердинанд още през ХІХ век. Двете неправителствени организации настояват сградата да остане депо, основната му функция да остане такава, като поне половината от него подслони музей на градския транспорт.