25 Април 2024четвъртък09:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Росен Коларов:

БМВ е диагноза!

С пари от членски внос и събори националният клуб на притежателите на "баварци" издържа трима млади карт пилоти

/ брой: 103

автор:Владимир Николов

visibility 3212

Росен Коларов е председател на Управителния съвет на БМВ Клуб - България, от 1,5 години, членува в клуба от 5 години, а в управата е от 4. Извън клуба е специалист по телекомуникации, директор "Крайни клиенти" в "Спектър Нет".


- Разкажете нещо повече за клуба, на който сте председател. Колко са членовете му и каква дейност осъществявате?
- БМВ Клуб - България, е неформално сдружение на ентусиасти. Основано е през 1999 г. под името "BMW Ентусиастът". Клубът е първият официално регистриран в страната ни автомобилен клуб съгласно българското законодателство, както и официално регистриран член на Европейската асоциация на BMW-Клубовете, чието седалище е в Мюнхен, Германия, и има статут на официален клуб на марката BMW за България. Всички сме любители на марката и целта ни е да я популяризираме, да развиваме ентусиазма около нея, да увеличаваме феновете, сбирките, приятното прекарване.
В клуба членуват над 300 притежатели на германската марка. Имаме секции в много градове, т.г. стартирахме нова едйност - избрахме регионални отговорници, за да популяризираме дейността си. Създадохме секции във Варна, Пловдив, Русе, Плевен, Сливен, Стара Загора и др. Целта ни е стъпка по стъпка да разширим регионалните структури, за да можем да оказваме съдействие, помощ на място.

Традиционните национални събори на БМВ-Клуб България събират многобройна публика на пистата край село Калояново, Пловдивско. При хубаво време на Гергьовден този път организаторите се надяват бройката да надхвърли 10 000 зрители, въпреки цената на билетите от 10 лв. общо за двата дни на шоуто


- Членската ви маса е разделена на 2 нива. Какво представляват те и колко са членовете им?
- Първото ниво обхваща повече от 300 души. Те плащат годишен членски внос по 40 лв. и са редови членове, които не вземат участие в общите събрания. Второто ниво е от около 80 човека. Членският внос е двоен, но това са хора, които, на първо място, имат желание да отделят немалка част от времето си, за да подпомагат развитието на клуба. Водени сме само от ентусиазъм. Никой не работи за възнаграждение. За нас БМВ е диагноза!
- Във времето на криза клубът ви обяви, че заделя сериозна сума - 50 000 лв. годишно, за да подпомага млади български състезатели по картинг. Как възникна тази идея?
- Наистина сумата не е малка. Трябваше да вземем решение в каква насока да се развиваме. Имаме немалка членска маса, още повече са посещенията в сайта и във форума. Основните постъпления са от годишните ни събори. Там правим голямо шоу, за да съберем повече публика и съответно повече постъпления. Сега на Гергьовден и в събота е годишният ни събор в Калояново, като цената на билетите е 10 лв. за 2-та дни. Надяваме се времето да е хубаво и очакваме да се съберат над 10 000 зрители. Иначе средствата, които ни оставаха, трябваше да решим за какво да ги използваме. Спряхме се на тази инициатива, която кръстихме "БМВ картинг Чалъндж - Ти можеш". Идеята ни беше да покажем, че всеки млад човек може да се възползва от възможността да дойде при нас и да покаже уменията си, за да получи нашата сериозна подкрепа. От него не се искаше да е член на клуба ни, а само да притежава качествата на пилот. Програмата за подбора беше напълно отворена и демократична. Ограниченията се отнасяха само до възрастовата граница - от 14 до 17 години и до личното тегло - да не надхвърля 75 кг, защото в картинг спорта това е много важно. Всеки можеше да се включи, ако отговаря на тези условия. В края на м.г. установихме, че в касата на клуба остават средства и решихме да ги използваме за обществено полезно начинание.
- Вашите приходи и сумата за издръжка на картинг пилотите само от билетите за съборите и от членски внос ли се събират?
- Това са основните пера. Имаме постъпления и от реклами. Съборът ни на писта "Дракон" в Калояново е традиционно най-големият, той е националният. Тази година  броят на заявилите участние в спортната част, в сравнение с миналата, е удвоен - от 65 на 130. Другото основно събитие през годината е "БМВ Фест". Там спортна част няма. Мероприятието цели да се съберем приятели на марката БМВ от цялата страна, за да прекараме 2-3 дни заедно на спокойно място. Правим тези прояви на различни места. В Калояново е единствената писта, която е оградена и има зони за сигурност. За нас на първо място е сигурността. Инцидентите са най-лошото, затова се опитваме да вземем мерки за сигурност. На базата на всички пера - членски внос, рекламна политика, постъпления от годишните събори, заделяме средства, които решихме да употребим за подпомагането на тези 3 момчета - Борис Малинов, Николай Атанасов и Александър Геговски. Те вече са част от отбора на BMW Клуб - България. Ще се състезават професионално през сезон 2011 в националния картинг шампионат, като всички разходи ще се покрият от нас. С тази инициатива искаме да открием и да поощрим новите таланти на България в моторните спортове. Немската марка коли е символ на моторния спорт по света и съм горд, че BMW Клуб - България работи за утвърждаване на тази позиция у нас.
- Споменахте, че идеята не е инцидентна и ще намери продължение...
 - Да, искаме да стане обичайна практика. Решили сме да работим за младите хора на България, за да видят те, че нещо по-различно се случва в тази държава, че не всичко е политика, популизъм и т.н. , че някой наистина прави нещо реално за тях. Програмата ще бъде ежегодна. надяваме се да помогнем на повече деца.
- Изборът на пилотите е бил демократичен, но прави впечатление, че и тримата ви избраници са от Пловдив. Случайно ли е това?
- Тенденцията е ясна. Поради наличието на картинг писта "Лаута" Пловдив е градът, в който много млади хора прекарват огромна част от времето си там и тренират. Макар и с най-обикновените картинги, т.нар. ренталски картове, които се отдават под наем. Непрофесионалното ниво на картинг спорта в Пловдив е най-високо. Има подобна писта и във Варна. За съжаление в София все още няма такова съоръжение - в "Красна поляна" край стадион "Септември" има едно, но то е доста старо. В Студентския град е пистата на Дуневи, но като цяло в столицата няма специализирано място, където да се готвят младите хора.
- Тогава защо не направихте подборинте тестове в Пловдив, а ги преместихте в Хасково?
- Очаквахме и знаехме, че пловдивчани са най-силни и решихме да ги затрудним (усмихва се), защото, ако бяхме направили квалификациите на тяхната писта, тогава превъзходството им щеше да бъде още по-изразено. Пресявките направихме на два етапа. Първият беше в Хасково, където момчетата караха ренталски картове. Дойдоха над 50 деца. Не можехме да си позволим да ги качваме на много мощни машини, затова направихме първия кръг за подбор с по-бавни картове. Избрахме 6-има пилоти с най-добри времена и миналия уикенд проведохме финалната квалификация на пистата в Кюстендил. Там закарахме професионална техника.
Докато машините, които масово се ползват по картинг пистите, са с мощност 6,5 к.с., в Кюстендил момчетата караха картинги с 28,5 к.с. На правите с тях ускорението е сериозно, а в завоите то надхвърля 2,5-3 пъти земното притегляне. Трябва да имаш сериозна психика, за да управляваш тази мощна техника. Тестът мина много добре, защото предоставихме равни възможности на участниците. Сега на най-добрите трима ще осигурим достатъчно средства за участие във всички вътрешни състезания от календара. За най-добрия ще има субсидия и догодина, а междувременно ще проведем квалификации за още нови пилоти.
- Значи се занимавате и с картинг освен с клуба БМВ?
- Картингът ми е мания, стана случайно. В началото на 2010 г. със сина ми, който беше тогава 14-годишен, решихме, че трябва да се занимава с нещо като всеки млад човек. Тази чалга култура, която витае навсякъде, ме побърква. Поради тази причина реших да му създам други интереси, за да му помогна и в личностното му развитие, и в училището. Попитах го дали иска професионално да се занимава с някакъв вид спорт и той, понеже е фен на моторните спортове, избра картинга. Година и половина по-късно, когато ходя на родителски срещи, учителите не питат кой е бащата на еди кой си, за да се оплакват, а казват: "Не знам какво правите, но продължавайте!" (усмихва се). Това означава, че не съм сбъркал. Така случайно навлязох в картинг спорта.
За мен той е много динамичен, защото цялото трасе е пред очите ти. М.г. работихме много усърдно със сина ми. Той стана републикански шампион само за година подготовка и участвахме на световни финали в Южна Италия. Там видях световното ниво. То още повече ме грабна. Бях впечатлен и си казах, че това е нещото, за което си заслужава да работим. То е и единственото нещо, което клубът би могъл да си позволи. Иначе с този бюджет, който заделяме, бихме могли да подпомогнем един автомобилен пилот на средно ниво. А в случая го правим за 3 деца. Освен това им осигуряваме високо ниво на оборудване, подготовка, поддръжка. Голямата част от българските картинг състезатели се готвят с годишен бюджет от 5000 лв. Ние предоставяме 3 пъти по-висок бюджет и то на трима млади пилоти. За всяко състезание ще подсигуряваме нови гуми, за квалификациите - също. 
- Само гуми ли осигурявате на състезателите или и техническа помощ?
- Всичко, цялостната логистика. Говорим и за техническата част - доставка на картове, механици, тим мениджър. Екипът ни е в София, а на състезателите казваме, че на определена дата сме на определена писта - два уикенда за тренировки, един - за състезания. Пътуваме с 2 буса, 1 ремарке, изискванията към тях е само да бъдат на конкретната дата в конкретния час на съответната писта. През това време сме се придвижили, подготвили сме машините. Момчетата идват и започваме да тренираме. От трибуната с колегите ги наблюдаваме, виждаме къде грешат, виждаме времената на най-добрия и на най-слабия, връщаме се обратно в бокса. И докато механиците подготвят машините за следващата секция, обясняваме на децата какви грешки допускат. Не е само да им кажем: ето ви техниката. Иначе тя е при нас и я поддържаме. Заниманията са 2-3 пъти в месеца. Не може да ги ангажираме през цялото време. Правим доста повече, откокото другите, които ходят само от състезание на състезание, защото за това им стигат средствата. Добре съзнаваме обаче, че без работа резултати няма да има!
 

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 688

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 648

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 819

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 589

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 547

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 745

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 638

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 747

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ