26 Април 2024петък02:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Избраха проектант за участъка между Крупник и Кресна на "Струма"

Няма как трасето да не мине през защитени територии, както и да бъде проектирано, обасниха от комисията

/ брой: 77

автор:Дума

visibility 38

Компанията "Пътпроект 2000" спечели конкурса за проектиране на част от магистрала "Струма" в участъка, който се качва на над 500 метра надморска височина, за да избегне Кресненското дефиле. Обявеният от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) конкурс беше за изработване на разширен идеен проект с парцеларен план за автомагистрала "Струма" в участъка между Крупник и Кресна.
Журито в АПИ, което е разгледало две подадени предложения в анонимен конкурс, отвори вчера два плика, в които бяха запечатани имената на проектантите, автори на двата подадени проекта. Класираният на първо място проект е с ръководител инж. Любен Симеонов, управител на "Пътпроект 2000". Класираният на второ място проект е на "Пътпроект ЕООД" с ръководител инж. Венцислав Зарев. Проектът, класиран на първо място, е спечелил 93 точки от комплексната оценка, а този на второ - 89 точки.
Комисията не е разглеждала различни варианти на трасета, защото в конкурса за преминаване през Кресненското дефиле е зададено трасе, според което лявото платно в участъка е изнесено на изток в планината, а дясното платно остава старият път, който минава през Кресна. Това обясни Петър Диков, представител на сдружение "Български форум за транспортна инфраструктура".
Проектът касае само лявото платно, като са оценявани пътните съоръжения, начинът на строителство, предложените иновации и въздействието върху околната среда. Двата проекта са на добро техническо равнище. Предвидени са четири връзки между двете платна за населените места по трасето. Очаква се по трасето на лявото платно да има седем тунела и над 20 съоръжения като мостове и надлези, включително и големи виадукти, от които най-големият ще е с дължина 740 метра. За това съоръжение проектантът предлага много дълго разстояние между колоните от 302 метра при световен рекорд за такъв тип отвор 305 метра.
Представителите на комисията обясниха, че няма как трасето да не мине през защитени територии, както и да бъде проектирано. Те посочиха, че авторите на проектите са се опитали да минимализират влиянието върху околната среда. При първия проект се планира да бъде оказано влияние върху 692 декара защитени територии, а при втория - върху 457 декара защитени територии. Диков припомни, че ако строителството на участъка се забави, България ще загуби всички евросредства, похарчени досега за магистралата. Прогнозната цена за изграждането на 24-километровата отсечка между Крупник и Кресна и около 5 км. обход на Кресна е около 730 млн. лв. без ДДС и ще отнеме най-малко четири години.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ