Медии
Британски вестници и Фейсбук ни съветват как да различаваме фалшиви новини
/ брой: 91
Кампания срещу фалшивите новини започва Фейсбук, съобщи Ройтерс. Социалната мрежа ще си партнира с няколко биртански вестника, сред които "Гардиън" и "Таймс". Месец преди изборите във Великобритания изданията ще публикуват специални рекламни карета с полезни съвети.
Текстовете отправят препоръка към потребителите да бъдат скептични към нещата и заглавията, на които попадат, особено ако те съдържат "шокиращи твърдения". Информацията да бъде проверявана и от други източници, да се проверяват и снимките, които придружават новината, са част от съветите. Има препоръки с онлайн насоченост - по-внимателно вглеждане в URL-адреса и проверка за необичайно форматиране.
"Заедно можем да ограничим разпространението на фалшиви новини", завършва печатната реклама на социалната мрежа. Никъде в текста не се споменава Фейсбук, но логото е отпечатано в началото на рекламното каре.
"Хората искат да виждат точна и вярна информация във Фейсбук, както и ние. Затова и се опитваме да се справим с проблема на фалшивите новини", заявява пред "Файненшъл таймс" Саймън Милнър, директор по политиката на медията за Великобритания. От Фейсбук обещаха да изтриват мними профили, смятат да престанат да популяризират постове, които имат признаци на неправдоподобност.
Ройтерс припомня, че социалната мрежа публикува и в германски вестници разяснителни статии, в които съветва читателите как да различават фалшивите новини.