23 Април 2024вторник16:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Три компании искат летището в Пловдив на концесия

Властта преговаряла с чужди банки, сред които ще изберe коя да направи анализ за отдаването на столичния аеропорт

/ брой: 96

автор:Дума

visibility 17

Три оферти са получени от компании, които искат да вземат летище Пловдив на концесия, съобщиха от Министерството на транспорта. Вчера бяха отворени офертите на кандидатите. Те са на ДЗЗД "Силк роуд Пловдив еърпорт", "Консорциум Летище Пловдив" и Обединение (Консорциум) между "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест".
През миналата седмица общинският съвет в Пловдив единодушно подкрепи "Консорциум Летище Пловдив", който участва в конкурса за 35-годишната концесия. Консорциумът е създаден от частните компании "Тракия-икономическа зона" и голяма транспортна фирма. По думите на кмета Иван Тотев, ако консорциумът спечели концесията и учреди акционерно дружество, може да се помисли и за участие с акции от страна на общината. Консорциумът залага в бизнесплана си инвестиции от над 100 млн. лв., с които летище Пловдив да се модернизира и развива в 2 направления - карго терминал и пътнически превози.
Концесията ще спомогне за подобряване на съществуващата летищна инфраструктура, достигане на заложените международни стандарти и категории, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона, съобщиха от министерството. Не се посочват подробности от офертите. По-рано вчера министърът на транспорта Ивайло Московски обяви пред БНТ, че издръжката на летището струва на ведомството 1,5 млн. лв. годишно, при това без планове да се удължи пистата и да има карго терминал. Решението за откриването на процедурата бе взето в самия край на годината от правителството в оставка на Борисов. Срокът на концесията е 35 години.
Московски каза, че по отношение на концесията на летище София приема да се покани външен голям консултант, който ще излезе по-скъп, но с оглед на големия обществен интерес това може да се случи. "Говорим и с трите големи световни банки, за да получим най-добрата оферта - Световната, Европейската инвестиционна и Европейската банка за възстановяване и развитие", съобщи Московски.
По отношение на БДЖ, чието оздравяване управляващите обвързват с постъпления от концесията на летище София, Московски каза, че задълженията на дружеството в момента са около 400 млн. лв. За възстановяването на старото ръководство на дружеството той заяви, че няма причина да не работи с тези хора. Ние работихме с тях още от първия мандат на правителството на Бойко Борисов и намалихме дълговете на дружеството. Във връзка с връщането на старото ръководство преди дни председателят на Съюза на железничарите към КНСБ инж. Петър Бунев каза, че има напрежение между служителите и то не е положително. Целият екип начело на БДЖ няма транспортно образование, подчерта Бунев. Според него железницата страда от политически назначения.
Имаме някои идеи за подновяването на подвижния състав, каза Московски. Ще поискам съдействие и от министъра на финансите Владислав Горанов, като ще поискаме заем с преференциални условия", съобщи министърът. Предстои да се започне процедура, за да може БДЖ в срок от 8-10 години да изплаща нови влакове.
 

1/3 у нас взимат под 1000 лева

автор:Дума

visibility 221

/ брой: 77

Бум на заболели от коклюш

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 77

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 77

Агнешкото в Гърция 10 евро за килограм

автор:Дума

visibility 204

/ брой: 77

Баските сепаратисти с исторически успех

автор:Дума

visibility 270

/ брой: 77

Иран запазва строгия контрол върху дрехите

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 77

Молдовска "Победа" създадоха в Москва

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 264

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 245

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 242

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 272

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ