24 Април 2024сряда02:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БСП спря подарък от 36 млн. лв. на превозвач

Опозицията в СОС отхвърли предложението на ГЕРБ за удължаване с 2 години на договор за 15 линии на "Карат С"

/ брой: 96

автор:Деси Велева

visibility 39

Общинските съветници от БСП и от други групи успяха да спрат подаръка от 36 млн. лева, който управляващите от ГЕРБ се опитаха да дадат на превозвача "Карат С". Фирмата е собственост на Миролюб Столарски, от години свързан с ГЕРБ.
Гласовете на гербаджиите не достигнаха, за да се приеме съмнителният доклад на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев за удължаване с 2 години на договора на превозвача за експлоатация на 15 линии от градския транспорт на София. В мотивите си вносителят посочва, че след изтичането на договорката за линиите през тази и следващата година и преминаването им към общинския превозвач, общината няма да може да осигури нови автобуси, което ще влоши услугата. В момента частният превозвач използва осемгодишни автобуси по линии като 306, 204, 114 и други по-малко използвани в крайградски зони. Според Крусев, ако общината поеме превоза, ще трябва да извади от гаражите 30-35 годишни коли, които са пред бракуване и не отговарят на никакви норми. Освен това кметът Йорданка Фандъкова поясни, че частната фирма се е съгласила да свали цената от 3,6 лв. на километър пробег, която й плаща общината, на 3 лева, което е с 6 стотинки по-евтино от превоза на общинския превозвач. Фандъкова се оправда и със спряната поръчка за 30 нови автобуса поради наличие само на един кандидат, което също било причина за липсата на нови возила.
Съветниците от БСП категорично възразиха срещу исканото удължаване и го обявиха за незаконосъобразно. Лидерът на групата на БСП Калоян Паргов определи предложението като престъпно безхаберие. Той попита администрацията на ул. "Московска" 33 как точно сега се е сетила, че общината не разполага с подходящи автобуси, след като е ясно, че договорът с "Карат С" изтича и че са нужни 58 рейса. Червените общинари напомниха, че според стратегия за развитие на градския транспорт от миналата година външните фирми трябва да излязат от транспортната схема на общината. От левицата разкритикуваха и формата, под която се прави опит за приемане на доклада. Той се опира на европейски регламент, допускащ хипотеза за спешност. В случая той не може да се използва, тъй като услугата няма да бъде прекратена, а само влошена, коментира Милка Христова. Ако пък има такава спешност, то компетентен е областният управител, а не Общинският съвет, допълни тя. Такова негово предложение може да се обжалва до 14 дни. Фактът, че СОС не е компетентен да решава подобно удължаване, е изтъкнат и в одитен доклад на сметната палата по повод подобен договор, приет миналата година от съветниците, но с друг превозвач.
Сутринта депутати от "БСП за България" предупредиха за готвената схема. Жельо Бойчев заяви в НС, че левицата винаги е отстоявала разбирането, че транспортът в София трябва да бъде общински. Той припомни, че заедно с общински съветници са внесли сигнал в ДАНС за скандала, в който фирми са договаряли разпределението на общинските линии в общината. "Благодарение на това частните конкурси бяха спрени и запазихме собствеността на транспортните дружества в София общинска. Участниците в онзи скандален запис, довел до тогавашната оставка на зам.-кмета на София и прекратяване на конкурсите, са спонсорите на ГЕРБ", напомни Бойчев.

снимка Блоговеста Цветкова

Транспортът в София трябва да бъде общински, заяви Жельо Бойчев

 

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ