18 Май 2024събота17:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Видяла жабата...

/ брой: 109

автор:Ася Гардели

visibility 2335

Щели да предлагат мерки бизнесът със стари коли да стане неизгоден у нас, пролича вчера от думите на министъра на екологията Нено Димов. Точно какви рестрикции циркулират в главата му, само той си знае, защото не можа в детайли да ги обясни. Всъщност ограничения за старите таратайки има отдавна в нормалните европейски държави. Обаче при тях те вървят ръка за ръка не само с поощряването да се закупуват нови автомобили, но и с финансовото облекчение на желаещите да си продадат старите.
При нас обаче нещата напомнят приказката: видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак. Несъмнено старите возила замърсяват въздуха. Но в желанието си да трупа точки, министър Димов не отчита един много важен факт. Като ще става неизгодно да имаме стари коли - с какво ще плащаме новите? Разликата в цените на нови и стари автомобили варира с няколко десетки хилядарки, а като се има предвид средната работна заплата в страната, идеята изглежда почти налудничава. За сравнение - масово у нас се продават стари коли за по 2 бона, а цените на новите започват от 20 хиляди нагоре. Което е явна предпоставката човек да си остане само с мечтите за ново возило... Как точно министърът ще обясни на гражданите, че трябва да дават по 2/3 месечно от заплатите си в продължение на пет години за изплащане на лизинга на новите коли? В Европа има ясни правила. При закупуването на нов автомобил, човек не харизва стария, а го продава на дилъра, от който взима за него три-четири пъти по-висока цена от тази на свободния пазар. Това е проста, но много ефективна система, която е въведена с цел поощряване не само хората да си купуват нови коли, но и като грижа за растеж на производството и икономиката на страната. В България няма как да проработи такава схема. Първо, защото нямаме родно производство (вече дори на домати) пък камо ли на цели автомобили. И второ, защото сме бедни.

 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1085

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1025

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1151

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1191

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1032

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1246

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1183

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1028

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ