30 Май 2024четвъртък14:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Собствениците на леки коли издържат пътния сектор, признава Нанков

/ брой: 117

автор:Дума

visibility 33

Към момента основно собствениците на леки автомобили издържат пътния сектор в България. Това е признал във Варна министърът на регионалното развитие Николай Нанков. Той посочва, че от 320 млн. лева, събрани средства от винетни стикери през 2016 г., 190 млн. лева са от леки автомобили. За България са продадени 6,8 млн. броя стикери за леко- и тежкотоварни автомобили. От всички продадени 6,8 млн. винетки 1,4 млн. са еднодневни, които струват едва 21 лв. - това са винетките за транзитния трафик. Простата сметка показва, че тежкият трафик плаща по-малко от лекия, това не е справедливо, каза той.
По неговите думи 1 млрд. лв. ще бъдат събрани чрез системата за тол таксите, като това няма да ощетява обикновения гражданин по никакъв начин. Според него това е справедлив модел на заплащане на база на изминато разстояние и тегло на моторното превозно средство, както и на принципа този, който уврежда повече пътното платно, да плаща повече. Системата е насочена към транзитно преминаващия тежкотоварен трафик. "Тогава ще имаме достатъчно ресурс пътният сектор да бъде устойчив, самофинансиращ се, без да разчитаме на европейско финансиране и заемни средства. Ще се опитаме до края на годината с всички процедури, които ни предстоят, да имаме класиран участник, за да стартира внедряването на системата още през 2018 г.", каза министърът, цитиран от пресцентъра на МРРБ.
Според него крайно време е България да започне да печели от географското си положение. По неговите думи финансово ще бъде натоварен тежкотранспортният трафик. Няма да е за сметка на гражданите, за тях няма да е по-скъпо, смята той.

 

Грузия отхвърли ветото за чуждите агенти

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 100

Норвегия спря руските туристи

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 100

Хутите обстрелваха гръцки търговски кораб

автор:Дума

visibility 170

/ брой: 100

СЗО предупреди: Ръст на случаите на морбили в Европа

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 100

Докога здравето ще е търговия?

автор:Аида Паникян

visibility 220

/ брой: 100

Дилетанти

автор:Мая Йовановска

visibility 158

/ брой: 100

Имунитетът на идиота

visibility 164

/ брой: 100

Решения, които ни водят директно към бездната!

автор:Здравко Райков

visibility 226

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ