Разшириха зелената зона, столичани против
Над 300 подписа събрани срещу увеличаването на платените паркоместа в район "Сердика"
/ брой: 141
Над 340 подписа са събрали столичани от район "Средец" само за два дни срещу разширяването на зелената зона за платено паркиране. Вчера те настояха общинските съветници да не гласуват увеличението на паркоместата между бул. "Евлоги Георгиев", ул. "Хан Омуртаг", бул. "Михай Еминеску" и бул. "Цариградско шосе". Така се оказа, че широко прокламираният от общинските съветници от ГЕРБ обществен интерес, заради който се разширява платената зона, е преувеличен. От години кметовете на "Средец" и "Лозенец" твърдят, че жителите настояват за въвеждане на такси, за да има ред в паркирането. Общественото желание бе и аргументът, който защитиха през последните седмици и общинарите от управляващата партия, за да увеличат платените места в кварталите с около 4500. Докладът за това бе внесен за одобряване на последната сесия на СОС.
Оказа се обаче, че има много недоволни граждани, които наскоро са разбрали за готвените промени и не са съгласни с тях. Само за няколко дни те са събрали над 340 подписа, с които настояват за обществено обсъждане, на което да изложат позициите си и двете страни. Те искат и от кметицата Мария Ачкова да се извини за незачитането на свободата на обсъждане на въпроса и пълното пренебрегване на позицията на онези, които не искат зелената зона.
Освен това хората настояват да се подобри организацията на поставянето на скоби и принудително задържане на автомобили. Според тях няма адекватна проследимост на процеса и контрол върху действия на служители на Центъра за градска мобилност, които действали произволно. Жителите на район "Яворов" са притеснени и от това, че ще получат стикер за паркиране срещу заплащане, но нямат да им бъдат гарантирани паркоместа.
Каква ще е политиката на Столичната община, която с апломб говореше за защитата на обществения интерес, запита лидерът на социалистите в СОС Калоян Паргов. Той настоя да разбере дали общината ще продължи за разширява зоните за платено паркиране до неузнаваемост, за да събере повече приходи или ще изгражда паркинги.
Паргов коментира и икономическата рамка за градския транспорт, която също бе приета вчера. Той отново се възмути от закъснението, с което важният документ се утвърждава и обясни, че и тази година хората не могат да очакват намаляване на интервалите на движение на транспорта. Обществените поръчки буксуват, хората няма да имат и нови автобуси, обобщи Калоян Паргов.
Над 120 точки утвърдиха общинските съветници в последната си сесия за сезона
Снимка Емилия Костадинова