18 Май 2024събота14:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На гол тумбак...

/ брой: 145

автор:Мая Йовановска

visibility 235

На 23 април тази година, неделен ден, очите ми буквално станаха на понички, когато видях на електронното табло на спирка в София, че трамвай №10 ще дойде след 45 минути. Тръгнах пеша, но за доказателство направих снимка. Мога да я покажа на кметицата, която не спира да се фука колко много прави за София. Ей, Фандъкова, по-малко време е необходимо самолет да стигне от столицата до Варна. Сигурно от Центъра за градска мобилност биха намерили "логично" обяснение, макар да нямаше никакъв инцидент в столицата, но истината е, че за подобно закъснение няма как да има извинение в 21 век.
За проблемите и "приключенията" в софийския градски транспорт могат да се изпишат томове, плюс наръчник как човек да оцелее, пътувайки часове с него в студ и пек и при безумната схема на движение и връзки между различните линии. Томове може да бъдат написани и за парите, изхарчени с обещанията за подобрения, които все не се случват. Например, преди близо 10 години ни уверяваха, че съвсем скоро ще пътуваме с електронен билет, туриха и едни скъпи, но ненужни устройства в превозните средства, а ние все още дупчим хартийки. Да не говорим, че цените за пътуване стигнаха европейски размери, но държавата продължава да толерира гратисчийството. Въобще, това, което се прави в градския транспорт, е на парче, макар все да се опитват да ни лъжат, че имало някаква концепция и схема, която адски много ще подобри и движението на машините, и пътуването на гражданите.
Преди ден стана известно, че Центърът за градска мобилност наема три електромобила за 48 000 лв. на година. Толкоз подобриха транспорта в София, че на ток ще ни возят. Пък цената такава, сякаш нови ги купуват тия електромобили. И без грам обяснение за какво ще се ползват. Дали работата е "на гол тумбак - чифте пищови", или става дума за някоя, меко казано, екзотична приумица с добри комисиони - все едно. Проблемът е, че пак ще бъдат изхарчени едни пари, което обаче няма да облекчи пътниците.

 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1055

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 998

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1045

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1040

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1152

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1001

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1213

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1148

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 990

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ