28 Март 2024четвъртък15:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Интервю

Васил Николов:

Общината неглижира проблемите на Владая и "Княжево"

Опитите ни за разбирателство с представителите на столичната администрация, СОС и ЦГМ претърпяха провал, пак тръгваме към протести, казва председателят на Инициативния комитет за решаване на транспортната криза в с. Владая и кв. "Княжево"

/ брой: 146

автор:Деси Велева

visibility 31

Васил Николов е роден в София през 1978 г. Завършил е Техническия университет в София и е инженер по компютърни системи. В момента работи като програмист. Женен, с две деца. Председател е на Инициативния комитет за решаване на транспортната криза в с. Владая и кв. "Княжево".


- Г-н Николов, точно преди една година от името на инициативен комитет от с. Владая вие алармирахте за наболели транспортни проблеми на селото и на кв. "Княжево". Тогава стана известно, че хората от района се возят в разпадащи се, димящи автобуси - душегубки, при пълна незаинтересованост на Столичната община. Направихте и протести, блокирахте шосета. Сега отново имате искания към общината и очаквате съдействие от Столичния общински съвет. Какво се промени за тази една година?
- Изложихме исканията си за подобряване на обществения транспорт през август миналата година, изчакахме действията на общината и тогава прибегнахме до първия протест през октомври миналата година. Това бе демонстрация на несъгласие с безпрецедентната незаинтересованост, арогантност и нехайство на органите на местното самоуправление. Протестирахме на главен път Е-79 в района на караулката пред отбивката за с. Владая срещу липсата на чуваемост от страна на Столичната община и СОС за подобряване на обществения транспорт в с. Владая и кв. Княжево:
Тогава настояхме конкретно за незабавна смяна на автобусите, обслужващи жителите на района, с по-ефективни и съобразени с европейските стандарти и норми и оборудвани с велобагажници, както и сгъстен транспортен график. Поискахме и възстановяване на автобусна линия А58 и удължаването й заедно с линия А59 по ул. "Княжевска" до метростанция "Горна Баня" в срок до пускане в експлоатация на метростанция "Горна Баня" през 2019 г.
Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев ни обеща, че ще възложи на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) да направи постоянно наблюдение по линия А58 и ако се налага увеличение с още коли, то да бъде направено. Той се зарече с идването на новите автобуси за градския транспорт в столицата, тези по 59 линия също ще бъдат подменени с изцяло ниско подови автобуси.
- Изпълнени ли са обещанията?
- Резултатът днес е, че старите автобуси бяха заменени частично с малко по-нови и също толкова неефективни. Не сме в състояние да се зарадваме на старите нови автобуси, които общината, така или иначе няма какво да прави, след като пусна напълно нови по други линии. Относно графика постигнахме значително оптимизиране, но за съжаление недостатъчно, предвид нуждите от подобряване на транспортното обслужване.
За снабдяване на автобусите с велобагажници биват изтъквани всевъзможни причини, за да не бъде сторено, но нито една от причините не е основателна.
Автобусна линия А58 беше частично възстановена и изпълнява курсове в определени часове сутрин и вечер. Номер А59 изпълняваше за кратко време курсове до жп гарата на Владая, като те не бяха синхронизирани с разписанието на влаковете. Впоследствие тази услуга отпадна.
Обещаха ни и да обмислят велоалея от бул. "Петко Напетов" (ст. Горнобански път) до с. Владая. Беше възложено на главния архитект Здравко Здравков да изготви становище за проектиране и изграждане на велоалея. Оказа се, че той дори не си е направил труда да се запознае с предложеното от нас трасе и е дал становище за невъзможност за изграждане на велоалея, която обаче е по съвсем друг маршрут и преминава през частни имоти. Това е напълно неадекватно и презрително отношение към проблема, поставен като един от приоритетите на Столичната община.
- Вие се обърнахте и към комисията по транспорт към СОС. Получихте ли съдействие от тях за решаването на транспортния проблем?
- Председателят на комисията по транспорт и туризъм Екатерина Йорданова в нарушение на закона умишлено бави решения, на заседанията се държи авторитарно и противозаконно не даде възможност на представителите на Инициативния комитет за подобряване на качеството на обществения транспорт да вземат отношение по повод казуса с възстановяването на маршрутна линия 22. Този въпрос бе поставян на редица заседания на комисиите към СОС и многократно беше възлагана подготовката на документация за провеждане на процедура за отдаване на линията за експлоатация. Впоследствие Евгени Крусев толкова забави доклада, че настъпиха законови промени и въпреки че предложението бе прието от СОС с категорично мнозинство, то решението не може да бъде приложено към днешна дата.
От Инициативния комитет проведохме разговори с депутати, които изявиха готовност да предприемат необходимите законови промени, ако от общината заявят нуждата им. Процедурата беше забавяна и възпрепятствана от Екатерина Йорданова с аргумента, че се търси възможен вариант. Становището на кмета Йорданка Фандъкова пък беше, че поради липса на интерес, няма смисъл да се пуска процедура за избор на изпълнител. Ние знаем, че интерес има, но вероятно не от приближени на влиятелни лица в Столичната община фирми. 
Не мога да не спомена и друго неизпълнено обещание за искането ни за удължаване на линията на ТМ 5А от кв. "Княжево" до с. Владая. Беше обещано да започне проучвателна процедура, но не бяха предприети никакви действия.
- Какво ще предприемете заради неудовлетворените си искания през цялата изминала година?
- Опитите ни за разбирателство с представителите на Столичната община, СОС и ЦГМ претърпяха провал. Имахме надежда, че след проведения през октомври 2016 г. протест, ще бъдем чути и ще бъдат предприети адекватни и ефективни действия за изпълнение на нашите искания. Това не се случи и се налага отново да прибегнем към протестни действия.
Предстоящият протест ще бъде за неизпълнение на поставените от нас искания за подобряване на обществения транспорт, както и за поставянето на светофарна уредба на бул. "Цар Борис III" и ул. "Мала кория" и бул. "Цар Борис III" и ул."10-ти километър" и премахване на изкуствените неравности, както и изграждане на улично осветление във Владайското дефиле.
В резултат на незаконно взето решение в района на 10-ти километър в кв. "Княжево" бяха поставени съоръжения за намаляване на скоростта на движение на автомобилите тип "легнал полицай". Тази мярка е против волята на обществеността за поставяне на светофарна уредба и доведе до огромни задръствания, замърсяване на въздуха и повишаване на шума и предизвикаха силно недоволство на засегнатите граждани - жители и участници в движението. Ние изготвихме и отправихме мотивирано предложение до дирекция "Управление на трафика" към Столичната община за проектиране и изграждане на светофарна уредба на това кръстовище. В резултат общината прехвърли топката на агенция "Пътна инфраструктура", въпреки безспорното им задължение, което е определено със закон. Подобна е и ситуацията с искането ни да бъде изградено улично осветление по протежение на Владайското дефиле с оглед повишаване на безопасността.
Заради неспазването на закона от СОС, в лицето на председателя на комисията по транспорт и туризъм Инициативният комитет иска оставката на  Екатерина Йорданова от длъжността й. Настояваме и за оставките на зам.-кмета Евгени Крусев и Християн Петров, директор на ЦГМ заради  неизпълнението на възложени от СОС задачи и поети ангажименти. Според нас има опит да се заблуди обществеността и смятаме, че мястото си трябва да напусне и Димитър Петров, директор на дирекция "Управление на трафика" към Столичната община.
Налице е системно неглижиране на проблемите, повдигнати от гражданите на селата Мърчаево и Владая и кв. "Княжево" и затова настояваме Йорданка Фандъкова лично да поеме ангажимент за решаването на тези отдавна съществуващи въпроси. В противен случай ние ще поискаме и нейната оставка за целенасочени действия в ущърб на гражданите.

 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 194

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 218

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ