29 Март 2024петък01:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Защо ги ручахте жабетата?

/ брой: 158

автор:Мая Йовановска

visibility 1035

Циркът с тол системата за платено преминаване по магистралите на тежките автомобили е пълен. Решението за изграждането на системата от частна фирма беше взето още при втория кабинет на Бойко Борисов през 2015 г. И поръчката бе пусната. При това неясно защо бързо, на педал. Но близо 2 години по-късно пътната агенция така и не успява да доведе поръчка докрай, защото тя постоянно е атакувана с обжалвания в Комисията за защита на конкуренцията. Досега са образувани над 10 производства по жалби срещу актове, действия, бездействия на възложителя АПИ.
Впрочем при едно от възобновяванията на поръчката в началото на тази година президентът Румен Радев напомни, че самият премиер Бойко Борисов в края на декември нареди на своите министри спирането на всякакви обществени поръчки. Той заяви, че по поръчки ще се работи само ако не са "неизбежни" и заръча те задължително да се консултират с екипа на президента. Та, нито това беше консултирано с него, нито беше неизбежно. Абе, властта пак бързаше. При не едно поредно пускане на поръчката пък беше даван изключително кратък срок за кандидатстване от само 24 часа. Нескончаема сага...
Сега изглежда, че тази сага е на път да бъде прекъсната. Преди няколко дни Борисов заяви, че ако до понеделник - 14 август, търгът не тръгне, държавата сама ще изгражда системата. В началото на годината от БСП заявиха, че държавният интерес предполага тази система да бъде изградена от държавата. Но като знаем какви интереси управляват държавата чрез Борисов, едва ли това се прави в обществен интерес.
Иначе досега случките около тол системата винаги се случваха или на Нова година или през летните отпуски, или на последното правителствено заседание... Вчера обаче шефът на пътната агенция Дончо Атанасов обяви, че АПИ сама щяла да внедри съоръженията за платено преминаване на камионите по пътищата. Започвало и изграждането на държавно предприятие за въвеждането й и това даже щяла да е първата система, която ще се самофинансира, без да разчита на държавния бюджет. Е, че защо ги ручахте жабетата близо две години, а?
И пак работата е на педал. Защото не стана ясно дали АПИ сама ще инвестира в системата. Няма и официално решение на КЗК по последните жалби. Да не говорим, че спирането на поръчката може да бъде обжалвано от подалите оферти фирми. И така е съвсем възможно сагата и циркът да продължат. А като знаем как управлява това правителство, няма начин да не изскочи нещо гнило от цялата работа. Само трябва да почакаме.
 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ