Лого ДУМА
ДУМИ МНОГО ДУМА Е ЕДНА

25 Ноември 2017 | Събота
 
вход регистрирай се

Суета

Булевард: Срещи

Наско Папазов:

Никой не може да спре въображението на твореца

Виждам, че помагам на хората да се чувстват добре и това ме прави изключително щастлив, сподели известният млад фризьор

Альона Нейкова

18. Август 2017 , брой: 161   1401   0
Снимка


Наско Папазов е роден на 26 юли 1990 г. в Габрово. От 2005 г. живее в столицата, където завършва Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн, специалност моден дизайн. Работил е за някои от най-големите фризьорски салони в София. Собственик е на популярния "N-stage". Открива първия си салон на 21 години, който не след дълго се разширява и започва да предлага различни услуги за своите клиенти. Грижил се е за популярни лица от шоубизнеса, модата, бизнеса и политиката. Бил е част от екипите, които отговарят за визиите на участниците в "Детска Евровизия", Sofia Fashion Week, Dancing Stars, "Шоуто на Азис" и много други, както и за някои лица от българския телевизионен ефир. Работата на талантливия коафьор често блести на кориците на популярни списания като Amica, Joy, Glamour, Cosmopolitan, Story и Hеllo. Част е и от артистичния екип на L`Oreal България. Избран е да представи свой проект в категория "Авангардна мода" на "Артистичен форум L`Oreal 2014", което определя като трамплин в своята кариера. През 2016 г. печели престижната награда в категория "Авангардна мода" на Международния фестивал на прическата и красотата Sofia Hair Fashion Show.

"Много е важно да работиш с желание"

- Когато трябва да се представите пред непознати, какво казвате - стилист, коафьор или фризьор е Наско Папазов?
- Коафьор е просто чуждица за фризьор, така че определям себе си като фризьор - все пак сме в България. Стилист смятам, че мога да се нарека, единствено позовавайки се на образованието си в областта на модата и многобройните специализации по фризьорство, които са ми дали умението да създавам Total look!
- Как започна професионалната ви кариера? Кога решихте, че искате да се посветите на фризьорството?
- Започнах да се занимавам с фризьорство, когато бях едва на 16 години. Тогава исках само да създавам изкуство. Учих моден дизайн и това мое желание беше естествено. Колкото повече трупах опит като фризьор, толкова повече се убеждавах, че именно това е истинското ми амплоа. Виждам, че успявам да помогна на хората да се чувстват добре и това ме прави изключително щастлив.
- Как се отнасяте към многобройните конкурси, на които фризьори от цял свят показват уменията си? Вие някога пробвахте ли се на подобни прояви?
- Всяко мероприятие със състезателен характер носи много адреналин, емоция и най-ценното - развитие! Когато се съревноваваш, се опитваш да надскочиш не само другите, но и своя собствен опит - това помага да ставаш все по-добър в това, което правиш. Явявал съм се на няколко конкурса, на които, за моя радост, бях високо оценен. Последният беше Международният фестивал на прическата и красотата Sofia Hair Fashion Show през 2016 г., където спечелих наградата в категория "Авангардна мода".
- Може ли фантазията на фризьора да бъде реализирана изцяло в салона, където работи? Няма ли именно там определени рамки и ограничения?
- Никой не може да спре въображението на твореца, така че граници няма нито в салона, нито на голямата сцена - те са само в главата ни. Лично аз ограничения в своята глава нямам. Много е важно да работиш с желание, тогава наистина нямаш ограничения. Вдъхновявам се от много неща - от хората, природата, от целия свят, който ни заобикаля... Истинският творец може да превърне всяко нещо в изкуство!
- Когато човек отива на фризьор, трябва ли да сподели с него вижданията си за прическата, която желае да има? Или е по-добре изцяло да се довери на професионализма му?
- Моите клиенти се вслушват в съветите ми. Работил съм и съм се учил много, за да мога да давам наистина адекватни препоръки. Всеки клиент избира при какъв фризьор да отиде - аз лично не бих направил нещо, което не ми харесва или не е правилно, независимо от това колко силно го иска клиентът. Държа работата ми да е наистина професионално свършена и в това отношение не правя компромиси. Радвам се, че клиентите се вслушват в моите съвети и ми се доверяват за своя външен вид.
- А казват ли ви: "Прави каквото искаш!"? Как постъпвате в подобни случаи?
- Когато някой клиент подходи по този начин, моето най-силно желание е да си поговорим, за да разбера какво харесва или не в косата си. След това започваме да обсъждаме моето предложение и едва тогава се случва точно това, което най-много искам - ПРАВЯ ГО ЩАСТЛИВ!
- Признават ли фризьорите грешките си? Кога може да се говори за коафьорски пропуск, недоглеждане или немарливост?
- Нормално е, всеки греши. За мен обаче е неприемливо да се допускат неточности от некомпетентност и прекалена самоувереност. Когато работиш съобразно желанията на клиента и можеш да направиш реална експертна преценка, рискът от грешки е сведен до минимум.
- Как разбирате, че на даден човек именно тази прическа ще му отива, а не някаква друга?
- Понякога наистина знаем по-добре от клиента каква прическа ще му отива. Това се дължи на много опит и добра подготовка. От години изучавам различните типажи хора и стилове, затова смятам, че мога да дам най-доброто предложение.
- Казват, че ако жената е решила да промени прическата си, това е един от знаците, че се стреми и към промяна в живота си... Как ще го коментирате? Съгласен ли сте с такова твърдение?
- Всеки има подобни моменти в живота си. Може би в този случай хората изпитват повече нужда да бъдат изслушани, отколкото от някаква грандиозна промяна. Но понякога промяната започва именно в салона - независимо дали е малка или голяма. Ако по този начин мога да накарам някого да се почувства по-щастлив, го правя с удоволствие.
- Някои, може би подсъзнателно, с посещенията си при фризьор заместват ходенето на психиатър - разказват за проблемите си, като че ли искат по този начин да освободят душата си... Одобрявате ли такова общуване?
- Когато някой посещава салона дълго време, става един от нас. Именно затова се чувстваме комфортно да говорим за много и различни неща. Радвам се, когато разговорите ни са предимно положителни, но не е изключено да обсъждаме и проблемни ситуации. Тогава нямам нищо против да изслушам и се чувствам съпричастен с болката на хората.
- Колко често препоръчвате да се ходи на фризьор?
- Винаги, когато има нужда или пък когато човек иска да си прекара добре и да се почувства обгрижен. Посещението при фризьора всъщност е една страхотна релакс процедура, а и място, където можеш да откриеш нови приятели.
- Следите ли новите тенденции или предпочитате да ги създавате?
- Имам удоволствието да съм и от двете страни на този процес. Гледам и уча много, но съм и в кухнята на създаването им. След като в дълбочина усвоих фризьорската професия, започнах да залитам и към авангарда, където да използвам наученото. Имам интерес към авангардната мода от много време. Тя ме привлича със своите елементи и сложното изпълнение, както и с това, че клони повече към изкуството.
- Кои са най-модерните прически това лято?
- Актуални за сезона са цветните коси и/или елементи, свободата и небрежността. По отношение на дължините - от раменете надолу, масивни, но с текстура.
- Сред клиентите ви са и известни личности. Има ли разлика, когато се прави прическа на популярна звезда и на никому неизвестна майка на две деца например?
- Мотото ни е "Звездата си ТИ". Всеки, който прекрачи прага на салона, е дошъл, за да се освежи, да се почувства специален, красив и щастлив, затова всички получават именно това, независимо от статута си. Тази година по случай петия рожден ден на салона ми направих Алея на славата. Първите пет души, които получиха своята звезда при нас, не са популярни личности, а редовни клиенти, които вече чувствам близки като приятели.
- Как бихте завършили фразата: "Фризьорът ни прави..."?
- ...по-добрата версия на самите нас!


Талантът на Наско Папазов е признат и от самия Стилист Капанов

 

 

Суета

  • Платежоспособни ексцентрици са готови по всяко време да броят хиляди долари за какво ли не
    24. Ноември 2017 231
    47
    0

    В последния петък на ноември, обявен от безброй търговци по света за "черен", магазините привличат клиенти с фантастичните намаления на стоките от 20 до 90 процента. И в същото време много активисти и неправителствени организации призовават населението поне в рамките на едно денонощие да се откажат от пазаруването. Инициативата "...


Апис
Всички права запазени "ДУМА"