19 Април 2024петък12:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нова платена услуга по морето - "Желание на клиента"

Над 100 сигнала от недоволни посетители на морските курорти са постъпили в КЗП

/ брой: 164

автор:Дума

visibility 27

В разгара на летния сезон у нас механа в село Кранево е въвела услуга - "Желание на клиента". Цената е 2 лева и се отразява в касовия бон. Оказва се обаче, че клиентите не са били наясно, че ще бъдат таксувани допълнително, ако имат определени изисквания към начина на приготвяне на храната, предаде БНТ. Това е станало ясно от съобщение от посетителка на заведение в Кранево. Според управителя на механата, такса "Желание на клиента" съвсем не е от вчера. "Това е нещо, което клиента иска и е извън нашето меню. Дамата е искала да бъде приготвено, както на нея и харесва, както тя обича да си го сервира в дома. Искала е лука да бъде повече изпържен", посочи управителят.
Според говорителя на Националната агенция по приходите от данъчна гледна точка, касовата бележка, издадена от заведението в село Кранево, изглежда истинска и няма нарушение.

"Сервитьорът трябва да уведоми, да предупреди гостите, че това ще се заплаща допълнително и в самата бележка трябва да бъде упоменат продуктът, който е допълнително маркиран. Поне в нашите ресторанти това е така", посочи от своя страна председателят на Варненската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Павлин Косев.
Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов заяви, че ако се установи, че действително е начислена такса "Желание на клиента" това само по себе си е нарушение, защото и самият търговец признава, че клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително. От КЗП са изискали от търговеца извадка от фискалната памет, за да се види, че действително е начислена тази такса. По закона за туризма санкцията за подобно нарушение е от 500 до 3000 лева. "Житейската логика навежда на това, че за нормално желание даден продукт да бъде обработен по малко по-специален начин не се налага да се правят допълнителни разходи", коментира Маргаритов.
Над сто сигнала са подадени в т.нар. витруални приемни на КЗП, които бяха създадени това лято, и представляват специални телефонни кабини, които бяха поставени по морето за сезона и чрез които могат да се подават сигнали за различни нарушения, съобщи още Маргаритов.
    "Най-често сигналите са за несъвпадане между обещаното и това, което на практика се предлага, за нарушения на плажа и в търговските центрове и алеи. Хората реагират, това е добре", коментира Маргаритов. Той посочи, че в момента по Черноморието почиват стотици хиляди туристи и на фона на техния брой сигналите са малко. По думите му обаче е добре, че потребителите и медиите обръщат внимание на конкретни случаи, защото така се помага за повишаването на качеството на услугите.
    "Проблемите понякога са свързани с немарливост от страна на търговците, с това, че търговецът се опитва да представи своя обект като много атрактивен в интернет или по друг начин. С това, че се предлагат СПА центрове или други услуги, а когато отидете на място се установява, че това далеч не е истина", добави Маргаритов.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 155

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 156

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 173

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 153

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ