24 Април 2024сряда09:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Русия разработва нов транспортен "Ил"

Замяната на Ан-12 трябва да е готова преди 2024 г.

/ брой: 165

автор:Георги Георгиев

visibility 1043

Известната със създаването на транспортни и спомагателни самолети авиоконструкторска компания "Илюшин" ще се заеме и със създаването на новия руски среден военнотранспортен самолет, пише вестник "Комерсант". Самолетът, чието кодово наименование засега е СВТС (Среден военнотранспортен самолет), е известен още и с неофициалното си наименование Ил-214. Машината е планирана да замени в експлоатация ветераните Ан-12, чийто летателен ресурс изтича през 2024 г.
Първоначално работите по този самолет са били планирани да се проведат съвместно с Индия по споразумение от 2007 г., което е предвиждало двете страни да имат по 50% акции в съвместното предприятие. Но през 2015 г. индийците са решили да напуснат проекта, по неофициална информация поради финансови причини. Тогава руската страна е решила сама да го довърши.
В момента проектът за СВТС се намира в етап на финализация на изискванията на техническото задание на поръчителя. Въпреки това е известно, че в СВТС се предполага широкото използване на оборудване и технически решения от сродните програми на компанията "Илюшин" - за модернизацията на Ил-76 и за новия лек транспортен самолет - Ил-112. Външният вид на самолета все още не бил определен, но в "Илюшин" разказват пред "Комерсант", че размерите на товарната кабина и голяма част от бордовото оборудване ще бъдат унифицирани с класиката на руската военнотранспортна авиация Ил-76, и по-точно с последната му модификация Ил-76МД-90А, която сега се произвежда серийно в завода в Уляновск. По някои информации самолетът серийно трябва да бъде задвижван от двигателите ПД-14, с които ще лети бъдещият лайнер МС-21. Според предварителните разчети руските ВВС ще имат нужда от около 60 такива машини. Очаква се, ако всичко върви в график, изпитанията на машината да приключат през 2024-2025 г. През 2017 г. за проекта СВТС е предвидено да бъдат похарчени около 3 млрд. рубли.
Междувременно в авиозавода във Воронеж завършва сглобяването на първия летателен екземпляр на новия лек военнотранспортен самолет Ил-112В. Въпреки напредналата фаза (на самолета вече са сложени турбовинтовите двигатели) първият полет се очаква най-рано през първото тримесечие на 2018 г. Това се обяснява с нуждата от провеждането на летателни изпитания на двигателите ТВ7-117СТ на борда на летящата лаборатория Ил-76ЛЛ.

Макет на транспортния самолет, който се предполагаше, че ще бъде произвеждан съвместно с Индия. Бъдещият Ил-214 вероятно ще прилича на външен вид на този проект
Снимка Уикипедия

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ