02 Май 2024четвъртък04:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На фокус

Продуктово позициониране

/ брой: 169

автор:Лозан Такев

visibility 2625

С други думи, това си е направо скрита реклама. Продуктовото позициониране у нас става популярно след 2010 година, тръгва в обяснителна бележка в началото или в края на филми и предавания. Отглаголното съществително позициониране крие в себе си продукт, който се е промъкнал незабелязано и дава представа за съществуващи други продукти в заглавието, което е пред очите и ушите ни.
Нали няма да сте изненадани, ако чуете у нас глаголи, епитети, фрази, които са си направо продуктово позициониране и обясняват пестеливо събития, случаи, инциденти, съдби и съдбовни промени? Чувате думата корупция. Това обяснява всичко. Най-стабилната дума в българската действителност.
Какво друго освен продуктово позициониране са съчетанията "обществена поръчка", "ниски доходи", "Натура 2000", "телефонни измами"? Не е ли продуктово позициониране и истинското обяснение с една дума на ставащото у нас вече три десетилетия, ако произнесем само и единствено  "бедност", "престъпност", "здравеопазване", "образование", "шуробаджанащина", "правосъдие", "саниране", "магистрали"... Даже думите "преход" и "демокрация" носят елементите на продуктово позициониране.
Ако се върнем малко назад и се огледаме, дори собствени и фамилни имена също представляват продуктовото позициониране - Искра Фидосова, Стефан Софиянски, Иван Костов, Филип Димитров, Румяна Желева, Румяна Бъчварова, Мирослав Боршош, Евгений Михайлов, Методи Андреев, Иво Инджев. Още по-атрактивни в позиционирането на продукта са прякорите, които времето е лепнало на политици, шоумени, дипломати, доценти и професори, премиери, бизнесмени. Един прякор и става ясно за характера на промените, които сме преживели и още преживяваме. По-надолу ще припомня само по-ярките "продукти". Те са близки до титли на демокрацията, за някои са образци на национално самочувствие, за други - уродливи и просташки определения на времето. Едни се гордеят с тях, други са притеснени, а за трети са единствената самоличност. Ето някои: Командира, Класната, Трактора, Манекена, Тиквата, Лупи, Валяка, Каките, Камата... Какво ще прибавите, като чуете Митьо Очите, Божо Кравата, Васко Черепа, Митьо Пищова, Бисер Петното, Цецо Гуменката, Вальо Топлото, Страхил Сириеца, Васко Нубиеца?
А не са ли и скрита реклама на Прехода Гошо Тъпото, Лъчо Мозъка, Румен Вълка, Румен Пашата, Цеца Секса, Митко Пайнера, Ицо Стоте манекенки? С един прякор направо се обяснява всичко. Не се налага с килограми изречения да разказваме  затова как се става доцент, посланик, министър, коалиционен партньор, бизнесмен, как правиш кариера, без да имаш професионалната подготовка за нея, как се управляват структури, ведомства, държава. Достатъчно е само да знаем, че и това е чисто и просто продуктово позициониране по време на още необявения за престъпен период българския преход.
 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 315

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 326

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 402

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 357

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ