НАП започна да информира за дължимите данъци по телефона
/ брой: 174
50 човека вече са ползвали най-новата услуга на НАП за получаване на данъчно-осигурителна информация по телефона. От вчера всички клиенти на приходната администрация, които притежават ПИК, могат да правят справка за дължимите си данъци и осигуровки и чрез телефонната централа на НАП. Клиентите могат да получат също съдействие и разяснения по повод декларирани от тях и за тях данни пред НАП. Единственото условие е те да се идентифицират чрез своя ЕГН или ЕИК по БУЛСТАТ и последните четири цифри на персоналния си код. Досега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс позволиха на НАП да предложи новата услуга, съобщиха от НАП.
Освен по телефона, данъчно-осигурителна информация клиентите на Агенцията могат да получат онлайн - с ПИК и електронен подпис, както и в офисите на НАП.
От създаването си през 2008 г. досега колцентърът на НАП е обслужил над 3 милиона запитвания на клиенти на агенцията.
Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.