"Отпечатъци" на Марио Ангелов в София
Неговите творби ни карат да се замислим върху следите, които оставяме след себе си
/ брой: 176
Изложба графика, керамика и живопис в отговoр на въпроса "Каква следа оставяме след себе си?" ще бъде открита в столичния клуб "Сохо" на 16 септември oт 18.30 ч. Стените на зелената къща, точно след грънчарската работилница, срещат един творец, чиито картини карат да се обърнем към онази част вътре в нас, където рядко надникваме. Кои сме? Къде отиваме?
Експозицията се казва "Отпечатъци" и представя произведения на Марио Ангелов. Завладян от подобни размисли, той подчинява творбите си на концепцията "позитив-негатив", "духовност-материя", "аз - отпечатъкът в мен и след мен". Подобно на човешката същност, образите са отражение на емоциите, думите и личните ни моменти, оставили траен отпечатък в душите и съзнанието ни.
Програмата със самия автор започва в 16 ч. в деня на откриването. След фестивала "квАРТал", част от който е изложбата, тя ще може да се разгледа всеки делничен ден между 9 и 19 ч. до 20 октомври на ул. "Искър" 4. Входът е свободен.
Марио Ангелов е учил във Виена, но избира да продължи пътя си в България. Израснал в семейство на грънчар, той дава на глината специално място в творбите си, намирайки й ново приложение. Творби, обединяващи дърворезба, графика, керамика и живопис. Основното в творчеството му е, че почти винаги подчинява картините си на принципа на "плюс и минус", "позитивното и негативното", "черното и бялото". Все повече в неговите картини тези два елемента ясно се допълват и образуват завършеност. Пример за това е наличието на сенки на изградените вече фигури в същата картина, стоящи често като огледален образ в срещуположния край на творбата. Всички актуални работи са триизмерни, като в тях също се срещат позитивни и негативни форми. Позитивните често биват изпъкнали/релефни, докато негативните са вдлъбнати/издълбани. Почти всички възникват в четири работни етапа, които често са независими един от друг. Принципът на създаването на всяка картина е двоен - веднъж позитивен и веднъж негативен и обратното.
В първия етап от работата се изработва матрица от глина. Тя се оформя и в нея се изграждат триизмерните форми - чрез наслагване/натрупване (позитивни) или чрез отнемане/издълбаване (негативни). В същото време основата на матрицата е вече оформена. Вторият процес е пластичното представяне на фигурите, като в тази серия това е човекът. Фигурите може да бъдат седнали или изправени, в профил или анфас, на мъж или на жена. Тези, чиито контури са подчертано изписани, творецът избира да отрази чрез сенки. Разделяйки картината на две чрез виртуална линия, отново чрез отнемане или наслояване, на по-големи участъци от матрицата се изграждат сенките на подбраните фигури.
В третия етап матрицата се залива с лепило. След като всичко е изсъхнало добре, върху втвърденото лепило имаме изписани точно срещуположните форми на тези от глинената матрица - от позитивните са се получили негативни и обратното. Последният етап е "оцветяването" на картината.