При проблем с банката оплачете се първо на нея съветват от БНБ
/ брой: 184
При възникване на спор, потребителите първо да се обърнат за съдействие към обслужващата банка. Това съветва БНБ в наръчника си "Информация за финансови продукти и услуги". Той бе публикуван на външната интернет страница на БНБ. Наръчникът съдържа полезна информация за основните характеристики на предлаганите сметки, депозити, карти и кредитни продукти, която е насочена към физическите лица - потребители на различни финансови продукти и услуги.
"Публикацията съдържа и специален раздел със съвети за разрешаването на потребителски спорове. В него се насочва вниманието на потребителите при възникване на спор, първо да се обърнат за съдействие към обслужващата банка/финансова или платежна институция/дружество за електронни пари.
"В случай че след отправяне на жалба до дадена институция страните не постигнат съгласие, физическите лица могат да отнесат спора до съответната помирителна комисия. Подробна информация относно действащите в България помирителни комисии в областта на финансовите услуги също може да бъде намерена в наръчника", уточняват от БНБ.