Светът скърби за Хю Хефнър
На 91-годишна възраст си отиде първият плейбой, смятан за Бащата на сексуалната революция
/ брой: 191
Основателят и главен редактор на "Плейбой" (Playboy) - Хю М. Хефнър, превърнал списанието в един от най-разпознаваемите глобални брандове в историята, почина от естествена смърт в легендарното си имение на 91-годишна възраст, потвърдиха близките му.
След като завършва военната си служба и прекарва няколко години в различни сфери на издателската дейност, в началото на 50-те на миналия век Хефнър вижда социално-пазарна нужда от луксозно мъжко списание. Стартирайки от чернови върху кухненската си масичка преди 64 години, визионерът не просто подари на света най-продаваното и влиятелно издание, което сега излиза в над 20 държави, включително и в България. Хю Хефнър наложи термина "плейбой" като синоним на смелия, бохемски и отговорен начин на живот. Мнозина дори го наричат Бащата на сексуалната революция.
Първоначалната му инвестиция е набрана чрез залагане на мебелировката в дома му и заеми от близки и приятели. Резултатът - първият брой на "Плейбой" през декември 1953 г. е мигновена сензация. От самото начало изданието се доказва като много повече от каталог за красиви и разголени дами на луксозна хартия. Прогресивните виждания на Хефнър по отношение на сексуалността, хумора, литературата, политиката и културата правят от списанието същинска Мъжка библия - име, с което го наричат и до ден днешен. Сред авторите, публикувани на страниците му, са имената на Рей Бредбъри, Джон Ъпдайк, Иън Флеминг, Габриел Гарсия Маркес, Джак Керуак и Кърт Вонегът.
Когато американските пощи отказват да разпространяват списанието на абонатите му, Хефнър отвежда казуса до Върховния съд. А победата му е исторически крайъгълен камък в борбата за свобода на словото. Категоричното му убеждение, че властта няма място в спалнята на средностатистическия гражданин, е призната и от лидерите на движенията за равнопоставеност на хората с различни сексуални ориентации.
През 80-те създателят на "Плейбой" получава своя звезда на Алеята на славата в Холивуд. Книгата на рекордите на Гинес го разпознава като най-дългогодишния главен редактор на периодично издание на планетата.
"Баща ми живя изключително въздействащ живот като медиен и културен пионер, както и като основен флагман на движенията за свобода на словото, граждански права и сексуална свобода. Той бе нагледната дефиниция на лайфстайла и философията, стоящи в сърцето на бранда "Плейбой", една от най-разпознаваемите и харесвани марки в историята. Всички ние - съпругата му Кристъл, сестра ми Кристи, братята ми Дейвид и Марстън, както и служителите на "Playboy Enterprises", прекланяме глава пред делото му", коментира Купър Хефнър, творчески директор на компанията.
В България марката съществува от 2002 г. Издател е "Attica Eva Media Group", а главен редактор е Христо Запрянов.
Снимка (с) Elayne Lodge