Работодателите се обявиха за най-креативните, жалват се от негативна кампания
/ брой: 200
Асоциацията на работодателите възрази с писмо до медиите срещу все по-честите негативни обществени кампании, насочени към уронване на престижа и подкопаване на доверието към българските предприемачи. Това ставало на основа на единични, изолирани негативни практики. Освен това били зачестили случаите на кампанийното рекламно популистко законотворчество, се посочва в писмото. Затова се напомня, че предприемаческата инициатива в реалния сектор е в основата на генерирането на икономически растеж и устойчиви работни места и е единственият сигурен път към повишаването на доходите и жизнения стандарт в страната.
Предприемачите се обявиха за най-креативната част от обществото, която осигурява работа, създава стойност, плаща заплати и данъци. От асоциацията посочват, че доверието, особено в инвестиционния процес, заедно със стабилна законова среда, е задължително условие за успешен бизнес.
Според тях общественият просперитет изисква насърчение и подкрепа за бизнеса, а не неоснователно насаждане на негативни настроения към него. Добросъвестните предприемачи, каквито са огромното мнозинство от предприемачите в България, трябва да бъдат ценени, подкрепяни и насърчавани, а не обругавани, отблъсквани и прогонвани, оплакват се работодателите.
Не бива да отъждествяваме цялото българско предприемачество с псевдо бизнесмени, печелещи неправомерно от държавния бюджет и ощетяващи всички чрез корупционни договори или нагласени обществени поръчки или такива, които не плащат на своите работници и контрагенти, допълват в позицията си организациите.
Според работодателите най-креативната и предприемчива част от обществото следва да получи уважение и признание, а не оклеветяване и охулване от синдикални и политически популисти.