19 Май 2024неделя19:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Поляците откриха взрив в самолета на Качински

Според полските експерти една от черните кутии е регистрирала експлозия

/ брой: 202

автор:Дума

visibility 530

Полската правителствена комисия, разследваща катастрофата с правителствения Ту-154 при Смоленск през 2010 г., откри, че на една от черните кутии е записан взрив, съобщиха световните информационни агенции. В тази катастрофа загинаха президентът Лех Качински и практически целият политически елит на Полша.
Информацията за направеното при анализа на черните кутии откритие беше огласена от министъра на отбраната Антони Мачеревич пред "Gazeta Polskiej".
"Установихме на един от записите на черните кутии момента на взрива, той е идентифициран", подчертава Мачеревич. "Сега тече анализ на записа и изключване на други възможности за интерпретация на данните", допълва министърът. "Определихме, че е избухнал взрив, който е унищожил самолета", коментира още той.
По думите му комисията разполага и с други подробности за трагедията.
Към пролетта на идната година ще бъде представен отчет за обстоятелствата около катастрофата и за вероятните виновници за нея.
Разследването на трагедията беше възобновено през февруари 2016 година. През април тази година експертите стигнаха до извода, че самолетът е започнал да се разпада още във въздуха и отхвърлиха твърденията на руските разследващи, че се е разбил поради пилотска грешка.
Самолетната катастрофа с полския Ту-154 край Смоленск стана на 10 април 2010 година. Загинаха всичките 96 души на борда. Разследване на трагедията извършиха както руската, така и полската страна.
През 2011 година полската правителствена комисия по разследване на самолетни произшествия под ръководството на Ежи Милер стигна до извода, че причина за катастрофата е било "снишаване (на самолета) под минималната височина при висока скорост и метеорологични условия, непозволяващи да се осъществи визуален контакт със земята, а също така закъснялото начало на процедурата за втори кръг". В доклада на комисията също така се споменаваха грешки на екипажа и фактът, че пилотът е игнорирал сигналите на системата за ранно предупреждаване за сблъсък със земята TAWS.
С тези изводи обаче не се съгласи партията на Ярослав Качински "Закон и справедливост". След идването на власт след поредните парламентарни избори през октомври 2015 г. нейни представители започнаха процедура за преразглеждане на резултатите от работата на експертите. Бе сформирана нова комисия за разследване на катастрофата. На 9 август новата полска комисия обяви, че лявото крило на самолета на Качински е започнало да се разрушава преди контакта с дърво и многобройните повреди по този елемент носят следи от взрив. Министерството на отбраната на Полша пък обяви, че членовете на първата полска комисия може би са проявили недобросъвестност и небрежност.
Техническата комисия на Междудържавния авиационен комитет (МАК), която се занимаваше с разследване на тази трагедия, през 2010-2011 г. обаче не откри въздействие върху самолета на взривни вещества. Според версията на МАК причина за падането на Ту-154 е грешка на пилотите, в частност решението на екипажа да не отиде на резервното летище.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1352

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1295

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1324

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1443

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1359

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1464

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1287

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1559

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1538

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1479

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ