Каруцата пред коня
/ брой: 220
Милиони, ако не и милиарди, се изсипаха през последните години за реклама, и то от представители на властта, за електромобилите. То не бяха акции на столичния кмет Йорданка Фандъкова, то не бяха пари по линия на екоминистерството, то не бяха споделени коли. Кой ли не опита да ни убеждава в огромните ползи за околната среда.
По данни на Европейската агенция за околна среда София е най-мръсната столица в Европа, което обаче няма как да бъде в подкрепа на подобни тлъсти харчове на държавни пари. Защото благоприятното им влияние е пренебрежимо малко на фона на всевъзможните източници на замърсяване. Освен ако Фандъкова не подмени целия градски транспорт. Или ако не оправи например проблема с боклуците - и битовите, и на фирмите. Или ако не започне редовно да почиства улиците. Или ако драстично не се повишат доходите на българските граждани...
Ами колите, които кара средностатистическият нашенец? По този показател пак сме на опашката. В Европа българите карат най-старите автомобили. Средната им възраст е 20 г. Дали се питат и Фандъкова, че и поредният екоминистър, защо в огромната си част народът кара втора, трета и нагоре ръка коли? Показателни са последните данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа - България е единствената страна в ЕС, в която от началото на годината до края на септември не е регистриран нито един нов електромобил. Фирмите вносители у нас обаче отчитали някакви продажби, но те вероятно се броят на пръстите на едната ръка.
Най-смешното и същевременно тъжно в цялата кампания на управляващите да промотират тия возила е, че по пътищата ни няма зарядни станции за тях. Пак каруцата е преди коня. Но това е без значение, важното е да се изхарчат едни милиони, едни фирми да си получат парите, а властта - комисионите. Дай газ, коньо!