Лого ДУМА
ДУМИ МНОГО ДУМА Е ЕДНА

21 Януари 2018 | Неделя
 
вход регистрирай се

Неделник

Колела

Предновогодишно - отвсякъде по нещо

29. Декември 2017 , брой: 252   354   0



Инж. Иля Селиктар

В света има редица уроци, които трябва да научим, ако искаме и по нашите пътища да има ред и дисциплина. Както и какво могат да направят от почти нищо наистина обладаните от магията на четирите колела. Ето и някои примери от близки и далечни страни.

Полицай на колело догони Lamborghini и наказа шофьора му!
Яко е натиснал педалите японски катаджия, за да догони пресеклия на червено японски суперкар. Гонитбата била хваната от камера за външно наблюдение. Карането на европейски автомобил с ляв волан при лявото движение в Япония се смята за връх на таратора, а ако става дума и за Lamborghini то това вече е едва ли не цар на пътя. Но - едно наистина голямо НО, където наистина има ред в държавата за разлика от нашата, нарушението на правилата си е нарушение. Дори и ако караш летяща чинийка...
Собственикът на крещящо оранжевото купе Huracan се замаял на светофара и завил при забранен сигнал. Нарушението на правилата било забелязано от патрулиращ полицай, който разполагал за работата си само със служебно колело с кошница на кормилото. Наистина евтино, екологично и полезно за здравето превозно средство. Това не му попречило да си свърши както трябва работата – яхнал двуколесното си “конче” и се хвърлил в гонитбата на нарушителя. Последният също се оказал “възпитан” - дори изчакал пешеходци, пресичащи на зебра. След като успял да догони Lamborghini-то, полицаят много вежливо обяснил на водача му, че не е добре да нарушава правилника за движение, помолил го да спре отстрани и му заформил протокол за нарушението. Полицаят дори застанал на колене, за да се окаже на същото ниво с очите на шофьора на ниския суперавтомобил, докато запълвал протокола за нарушението. Просто няма друг такъв етикет на поведение като японския! Представяте ли си наш катаджия на колене пред нарушител, усмихвайки се???

Превърнаха стар ЗИМ в стилно купе
Стилен хот-род  от марката ЗИМ е развит на базата на агрегати от седана BMW 7 Series, а под капака е скрит осмак с мощност 333 к.с. Едва ли повечето от по-новите шофьори знаят какво е ГАЗ-12 ЗИМ. Този автомобил  беше доста рядък и у нас, като се позиционираше малко под известната Чайка. Колата се правеше във варианти седан и кабриолет, но в гамата й липсваше вариант купе. Този пропуск решиха да попълнят в руското тунинг ателие V12, а работата по проекта е отнела над три години. Този елегантен хот-род на марката ЗИМ е построен с агрегатите на седана BMW 745 Li E66. Той е донор на шасито, двигателя 333 к.с., 4,5-литра V8, автоматичната предавателна кутия и дори силовата рамка. Част от елементите на купето са от ГАЗ-12, други са направени саморъчно. В оборудването на купето преобладават кожата тип Nappa, алкантара има апликации от карелска бреза. Купето ЗИМ има пълен комплект предпазни въздушни възглавници, мощна аудиосистема, автоматичен климатик и електрорегулировка на седалките със запаметяване на настройките. Освен това предните седалки се преместват напред-назад с електромотор за облекчаване достъпа до задните седалки.

Google назова най-популярните по търсене в мрежата автомобилни марки
Търсачката Google публикува списък на най-популярните автомобилни марки в Щатите за годината, базиран на броя търсения в мрежата. Естествено, става дума за популярния формат Топ 10. В сравнение с миналата година има съществени промени. От списъка са изпаднали прекалено скъпите премиум и спортни марки като Bentley, Maserati, Lamborghini и Rolls-Royce. В същото време са изплували южнокорейските Kia и Hyundai, които не присъстваха в Топ-10 през миналата година.
Топ-10 на марките по броя на търсения в Google за тази и миналата година
         Място    Марката в 2017-а    Марката в 2016-а
              1    Ford                              Honda
              2    Lexus                            Mercedes-Benz
              3    Kia                               Tesla
              4    Toyota                          Lamborghini
              5    Honda                           Volvo
              6    Buick                            Ford
              7    Acura                           Jaguar
              8    Tesla                            Bentley
              9    Hyundai                        Maserati
             10    Dodge                         Rolls-Royce

В 2016 година най-популярна марка според търсенията е била Honda, през 2015-а начело е бил Chevrolet, а в 2014-а Ford. През последните години досега е присъствала само една европейска марка - BMW. Постепенно броят им нараства – отначало до три - Porsche, Mercedes-Benz и Volkswagen, а по-насам – през 2016-а, до седем.

Китаец заплати новата си кола с 10 кашона монети
В Китай бизнесмен заплати първата си вноска за автомобил от марката BMW – 70 000 юана (17 653 лв.) с монети. Както е  съобщил търговецът от дилърския  център, всички монети са били еднакви, а клиентът ги е събирал няколко години. Те били събрани в десет кашона, а сътрудниците на дилърството ги преброили ръчно за няколко часа. Цялата цена на колата е 400 000 юана (100 872 лева), но не е ясно дали и остатъка бизнесменът ще плати отново в монети. Случката не е прецедент в Китай – през 2015 година първата вноска за автомобил е била платена със 150 килограма монети, а през 2014-а в град Ляочен клиент платил за колата си с монети по един юан, като общото им тегло достигнало 2,5 тона. Подобни случаи има в Щатите – нервиран от високи данъци за колите си янки платил 300 000 долара с монети от по един цент. Като цяло те тежели 725 килограма.

Японската кола на годината 2017-а е... европейска!
Организаторите на конкурса “Автомобил на годината в Япония” (Japan Car of The Year, JCOTY) определиха победителя за 2017-а. За пръв път от три години насам първото място грабна европейски модел – новото поколение на кросовъра Volvo XC60. Всъдеходът изпревари още един европеец – седана BMW 5 Серия и Toyota Camry. Победителят на конкурса беше избран от жури от 60 човека.
ТОП-10 за Кола на годината на Япония
Модел                                    Точки
Volvo XC60                              294
BMW 5 Series                              242
Toyota Camry                              232
Suzuki Swift                              210
Honda N-BOX                      189
Lexus LC                                      115
Alfa Romeo Giulia                        89
Mazda CX-5                                83
Citroen C3                                35
Vokswagen Tiguan                        11
В 2014-а Кола на годината в Япония беше градският хечбек Mazda2, в 2015-а - родстърът Mazda MX-5 от новото поколение, а в 2016-а топ автомобил на Япония беше Subaru Impreza. Новото поколение на кросовъра Volvo XC60 дебютира през март на Женевския автосалон, а моделът беше развит на модулната платформа SPA. В гамата мотори влизат четирицилиндрови бензинови и дизелови агрегати, както и хибриден силов агрегат с мощност 407 к.с.

Компанията Porsche пусна първата си партида... мед!
Porsche пусна на пазара първата си партида... мед, събран от пчели на територията на завода на марката в Лайпциг. Продуктът е с име Turbienchen и се продава във фирмения магазин на автомобилния производител в територията на комплекса му. В момента в природната зона на завода с площ 40 хектара има 25 колонии пчели с около 1,5 милиона насекоми. За първия си сезон от май тази година те са произвели около 400 килограма липов мед.
В Германия пчелите се охраняват от федералния закон за охрана на природата и от федерални правила за охрана на видовете. Те са приети заради рязкото намаляване на пчелната популация, заради използването в селското стопанство на пестициди и появата на нови вируси и бактерии. Инициативата на известната немска спортна марка е насочена към увеличаване популацията на полезните насекоми, които имат важно значение за осигуряването на биологичното  разнообразие. Проектът на Porsche в областта на охраната на околната среда е уникален за автоиндустрията. Освен медоносните пчели, на територията на комплекса има още стадо зубри, понита, птици и земноводни.
С производство на хранителни продукти се занимава още и компанията-майка Volkswagen. С нейната търговска марка се предлагат кренвирши от ситно накълцано свинско месо тип къривурст, както и кетчуп.

 

 

Апис
Всички права запазени "ДУМА"