30% от жалбите в КЗП са срещу мобилните оператори
/ брой: 26
Около 30 на сто от постъпилите жалби в Комисията за защита на потребителите (КЗП) за миналата година са срещу телекомуникационните оператори, посочи председателят на комисията Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на КЗП. Все още този вид жалби представляват най-голям процент от общия брой, а допреди две-три години приблизително половината от оплакванията са били за този сектор, посочва Маргаритов. Голяма част от жалбите се отнасят до качеството на телекомуникационните устройства.
Сред рекламациите многобройни са и тези за битова техника и електроника. Председателят на комисията напомни, че в случай на дефект потребителят следва да се обърне към търговеца, от който е купил стоката, не да търси сервизи или търговски представители.
Ако става дума за голяма верига, може да се предяви рекламацията във всеки от обектите. Вписването в регистър и реакция в срок до един месец е задължение на търговеца. В случай, че потребителят не е удовлетворен, комисията може да съдейства.
Оценката на Маргаритов е, че лека-полека пазарът се успокоява и се адаптира към изискванията. Той напомни, че вече има постигнато споразумение и с трите мобилни оператора за това, че при прекратяване на договора от страна на абоната той дължи най-много три вноски независимо от периода на договора.