Предлагат летище София да стане хъб
"Брекзит" ще се отрази на авиационния пазар, прогнозират от бранша
/ брой: 56
Темповете на нарастване на превозите от и до България вече надхвърлят и най-оптимистичните прогнози, но съвсем скоро тази благоприятна тенденция може да бъде възпряна от ограничените възможности на терминалите и пероните на българските летища. Допълнителен стимулиращ фактор за пътническите превози ще бъде идеята за превръщането на летище София в хъб. Целта е то да стане разпределителен център за Близкия изток и Азия като новото летище в Истанбул, летищата в Персийския залив и Баку. Това заяви Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании, на годишна среща на авиопревозвачите в България. Янко Георгиев, изпълнителен директор на "България Ер", подкрепи идеята за създаването на хъб и настоя за държавна политика, която да направи Летище София по-атрактивна дестинация.
Миналата година беше добра за българската авиация. Родните авиокомпании са превозили от и за България 11,5 млн. пътници, което е ръст от близо 18%, отбеляза Станулов.
Според него най-голям е ръстът в международните редовни линии, а делът на чартърните полети намалява. По международни полети от и до София ръстът на превозени пътници е 29 на сто, а от и до Варна и Бургас - общо 6 на сто. През летище София са преминали 6,5 млн. (над 56 на сто) пътници, а през Варна и Бургас - по 4,9 млн. пътници, или близо 43 на сто от общо превозените през годината.
"Брекзит" ще се отрази на авиационния пазар, като повечето лоу кост компании ще бъдат пребазирани от Лондон в другите европейски пазари. Заплаха за българския трафик няма да има, коментира Янко Георгиев.
Според Светослав Станулов проблемът с обучението на пилотите не е решен на фона на очертаващата се кадрова криза в световен мащаб заради нарастващия брой превозвачи и полети. Гражданската ни авиация разполага с два учебни центъра за обучение на пилоти, техници и кабинен екипаж, както и действащи центрове за първоначално обучение на пилоти, уточни Станулов.